Ben met de Passat plus carvan van 1100 kg naar Italie geweest om wat vakantie door te brengen. Wat een beest is die diesel, tegen de berg op (6,5 %)in de 4e versnelling en niet meer dan 12 a 13 km terugvallen (op de cruise control). Perfect.
Tot plotseling in Oostenrijk een tikje door de auto ging, en de snelheid gelijk inzakte en ik terugmoest naar de 3. Vol gas en max. 65 km/uur????? Ik dacht gelijk aan het LMM verhaal en zag het vakantiebudget al slinken. Voor de tunnel op de parkeerplaats gestopt en onder de motorkap gekeken of er iets vreemds te zien was, niet dus. Even later stop er een Golf TDI naast mij en de bestuurder verteld hetzelfde te hebben en zeker te weten dat zijn LMM stuk is.
Na een uurtje toch weer gestart om naar de eerstvolgende garage te gaan, tot mijn stomme verbazing komt er weer een zacht fluitend toontje onder de motorkap vandaan, HIJ DOET HET WEER !!
Tot de camping geen problemen meer gehad en verder niet over het voorval nagedacht.
De terugreis. Net voor de tolpoort van Italie stopt de turbo er weer mee! Door het verminderde vermogen slaat mijn motor af als ik moet optrekken, vlug contact af en weer starten. Tot mijn allergrootste verbazing is de turbo er weer!
Later in Duitsland nog tweemaal hetzeftde. Turbo stopt ermee, op de vluchtstrook, contact af, opnieuw starten en hij doet het weer. Ik heb gedacht aan een slechte elektrische verbinding maar de problemen doen zich ook voor bij een constant toerental dus redelijk bewegingsloze motor. Het was gedurende deze weken wel warm maar de koelvloeistof temperatuur is niet boven de 90 grasden geweest. Solo rijdend heeft het probleem zich ook nog niet voorgedaan.
Prettig om te weten hoe je je probleem (tijdelijk) kunt oplossen maar een meer definitieve aanpak zou mij meer lijken.
Wie kan mij een uitleg of nog liever een oplossing aandragen????
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
21 jaar
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
21 jaar
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
21 jaar
Ik ben niet technisch; inmiddels wel 220 euries armer (reparaties bij de dealer) maar mijn 110pk TDI springt nog steeds in noodloop bij 3e, 4e, en 5e versnelling bij 3100 toeren.
Hier onder staat een oplossing die ik ergens anders op deze site vondt (dit probleem komt vaak voor?). Is er een technisch iemand die weet of dit het probleem veroorzaakt?
Het probleem is op gelost. Ik heb het vacuumventiel vervangen en het probleem was verholpen.Het probleem was dat dit duty-cycle ventieltje te traag geworden was volgens een collega. Je kunt hem schoon maken met een WD-40 ook maar ik heb het gewoon vervangen. Natuurlijk was dit best moeilijk te vinden.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar