close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf III : Uitvallen van ABU motor 1.6 vw golf 1994

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: ABU 1.6

Ik heb een het volgende probleem met een 94 er golf 3 1.6 abu motor.

De auto start en rijd prima, tot na ongeveer 15 km als ik dan voor bijvoorbeeld een stoplicht sta of bij rontonde dan valt de motor stil, start je dan staat hij gelijk weer aan en kun je weer verder rijden. Hij valt gewoon in eens uit, gaat niet eerst slecht lopen dus probleem lijkt niet in de stationair loop te zitten.

Geplaatst door

paz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kan een probleem in de ontsteking zijn, hoe is de staat van bougie's - kabels - Bobine e.d. ?

Merk je tijdens het rijden helemaal niks ? Dus niet ff inhouden,stotteren, of overslaan bv..

stefan84 0

14 jaar

Als ie loopt, dan loopt de motor gewoon goed, andere bougie's heb ik nog liggen. Maar lijkt me niet logisch dat het dat is, als ie valt en je start dan is het probleem ook gelijk weer over

paz 0

14 jaar

Als de ontsteking even wegvalt lijkt het me wel logisch dat hij uit valt, maar de vraag is dan waar het probleem precies zit, dat is achter de computer niet te zeggen, dan zou je moeten zien of horen.

Bougie's zelf hoeven het niet te zijn, bobine of ontsteking is wel een mogelijkheid.

stefan84 0

14 jaar

bougie's zijn nieuw, verdeel kap en rotor zijn ook recent vervangen.
Storings diagnose heb ik ookal uitgelezen en er waren geen storingen opgeslagen.

paz 0

14 jaar

Echt veel valt er ook niet uit te lezen bij deze auto.. de hall gever in de ontsteking kan dat ook veroorzaken of de bobine, sproei de bobine eens nat als de motor loopt en kijk eens of hij afslaat of overslaat.

stefan84 0

14 jaar

Storing uitlezen is idd erg beperkt, de bobine nat sproeien heb ik geprobeert maar de motor bleef gewoon normaal lopen zonder over te slaan.
Ik had nog wel een hoofd relais van de onsteking en een brandstofpomp relais liggen, deze zitten er nu in straks even een stukje rijden om te kijken of dit verschil maakt.

paz 0

14 jaar

Probleem blijft het zelfde, heb nog wel het volgende gemerkt.

Als de auto uitvalt tijdens het rijden, als ik dan de koppeling opnieuw laat opkomen om zo de auto te starten doet hij het niet, maar zet ik het contact uit en aan de loopt de motor weer wel gewoon.

paz 0

14 jaar

Net nog een aantal meetingen gedaan, probleem lijkt hem in de brandstofpomp te zitten.
Ik had een brandstofdruk meter aangesloten op het injectie huis, druk was stationair goed (1.5Bar) dan tijdens het rijden wanneer de motor uit begon te vallen liep de druk terug tot 0.5. Daarna een multie meter aangesloten op de bedrading van de pomp, tijdens het rijden en ook tijdens het uitvallen van de motor blijft er netjes 13v op de pomp staan. Dus een defecte brandstofpomp lijkt me de enige logische conclusie.

paz 0

14 jaar

Daar zou je de boosdoener te pakken kunnen hebben, gebeurt er op dat moment ook niks als je rechtstreeks spanning op de pomp zet ? Zo nee, haal de pomp uit de tank en controleer of er geen kabelbreuk of slecht contact aanwezig is op de kabels van de pomp ( Niet de aansluitingen boven op de pomp maar van de onderkant )

Vind je hier ook niks, dan de pomp verwisselen door een ander exemplaar..

Heb je de tank soms eens helemaal leeg gereden o.i.d. ?

Als de pomp droog loopt heb je kans dat hij snel kapot loopt, hij loopt dan te warm en krijgt dan ook geen smering / koeling of troep in de tank die op den duur voor problemen gaat zorgen is ook een optie.

stefan84 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.