Hallo, de elektrische stuurbekrachtiging valt som uit (lapje gaat branden) en na het afzetten van de motor blijkt eveneens de batterij leeg te zijn. Ik heb de motor gestart met behulp van een startbatterij. De stuurbekrachtiging werkt nog steeds niet. Ik heb de wagen naar de werkplaats gereden (+/- 30 km) met de verlichting aan. Na aankomst de motor stilgelegd, en na enkele minuten zonder problemen terug gestart. Het lampje van de stuurbekrachtiging brandde nog steeds. Na bijna 2 dagen stilstand startte de motor nog altijd probleemloos, maar nu is het controlelampje uit. Volgende foutcodes werden uitgelezen:
45F7: laadsignaal generatoraansluiting DF onlogisch (foutcode in motorelektronica)
0508: ECU voor stuurbekrachtiging klem 30 (foutcode in elektro-hydraulische stuurbekrachtiging 1.0)
063E: spanning rij-accu: signaal te laag (foutcode in centrale elektronica)
0214: spanning te laag (foutcode in airbag)
Batterij getest: blijk OK te zijn.Alternator getest: OK
Massapunten op linker chassisbalk zijn eveneens Ok
Is er iemand die mij kan helpen? Dank bij voorbaat. Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
alternator demonteren en laten testen
Stuurbekrachtiging kan stuk zijn. met name de steker verbindingen op het regelapp. cq pomp oxideren vaak.
Pomp zit voor het linker voorwiel, luikje uit bumper en je kan de steker al zien.
Goede middag, het probleem met de stuurbekrachtiging is opgelost. Fout zat in een stekkeraansluiting onderaan de startmotor. Beide draden van de 2polige stekker waren inwendig in het stekkerhuis afgebroken. Deze bedrading is afkomstig van aansluiting D+ en DF van de alternator.
Bedankt voor jullie hulp.
Paul
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar