Volkswagen Golf: Update regelapparaat

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Enige tijd geleden deed mijn autoradio het niet meer. Dus even gekeken of er misschien een zekering doorgebrand was. Wat zekeringen uitgewisseld en tot de conclusie gekomen dat het daar niet aan lag. Vervolgens kreeg ik bij het starten de melding dat er iets met de uitlaatgassen mis was en dat ik mij moest melden bij de dealer. Deze vw-dealer constateerde dat de radio inderdaad stuk was en dat het regelapparaat een update nodig had. Nu lijkt het mij logisch dat de foutmelding veroorzaakt werd doordat ik enkele zekeringen uitgenomen had om te controleren of deze nog goed waren. Dit is bijvoorbeeld ook zo, bij een los contact (b.v. een los lampje) waarbij een "tijdelijke" storing gemeld blijft totdat de computer is ge-reset is. Dus de computer moest worden ge-reset/ge-updatet. Kan mij iemand uitleggen waarom dit 69,80 euro moet kosten? En gemiddelde update op mijn computer (overigens gratis) duurt ongeveer 1 kop koffie halen. Alvast bedankt.

Boldchicken

Geplaatst door Boldchicken (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

voor een update daar staat een vast bedrag voor, dat houd in: het gebruik daarvan en arbeidsloon en BTW.

paul,

Boldchicken (0), 17 jaar geleden

Beste Paul, dat er vaste prijzen voor staan is natuurlijk een goede zaak. Mijn vraag is echter waarom moet dat zo duur zijn? Het gaat tenslotte ook nog eens een keer om een loze melding van het systeem. Is het zoveel werk dan om dit apparaat te resetten? Het is toch gewoon inpluggen en reset?

Riesjaar (0), 17 jaar geleden

Voor het updaten van een regelapparaat ben al gauw
een 1/2 tot een 3/4 uur mee bezig

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Boldchicken]Beste Paul, dat er vaste prijzen voor staan is natuurlijk een goede zaak. Mijn vraag is echter waarom moet dat zo duur zijn? Het gaat tenslotte ook nog eens een keer om een loze melding van het systeem. Is het zoveel werk dan om dit apparaat te resetten? Het is toch gewoon inpluggen en reset?[/quote]
wat heet duur? je maakt immers gebruik van hun diensten, en daar staat een bedrag tegenover. wat had het volgens jou mogen kosten?

paul,

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Boldchicken, moet jij eens kijken wat jij per uur bij je baas kost als je bij of voor iemand aan het werk bent.
Dan hebben we het nog niet over materiaal gebruik en dergelijke.
De meeste mensen vinden dat heel normaal, maar het uurtarief voor een goed opgeleide monteur in een garage is altijd een goed verjaardags verhaal.

Boldchicken (0), 17 jaar geleden

Wat zit je nou te bazelen over verjaardagsverhalen. Dit gaat helmaal niet over uurloon. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen. Kort samengevat: het regelapparaat geeft een foutmelding die er in werkelijkheid niet is. In dit geval zou er iets zijn met de uitlaatgassen en daarom je moet je melden bij de dealer. Daar blijkt er met de uitlaatgassen niets aan de hand. Wel moet je de computer laten resetten. Dus omdat er een hiaat in de programmatuur zit moet je de computer laten resetten. Kosten: bijna 70 euro. Vindt je dit redelijk? Ik vind persoonlijk dat dit onder de service zou moeten vallen. Dan breng ik geen kosten in rekening omdat ik voor nop moet komen opdraven.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

ik begrijp jou wel.. jij voelt jou bij het snotje genomen..

dat jij voor NOP bent komen opdraven.. dat bleek pas achteraf ''toch'' dit wist jij nog niet vooraf.. een discussie aangaan over de kosten kun je altijd... neem aan omdat je het er niet mee eens was, je ook niet hebt betaalt?

de meeste dealers hanteren vanaf heden nieuwe voorwaarden.

''om klachten over service te voorkomen geven wij helaas geen service meer''

paul,

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Boldchicken, ik zal het ook nog een keer uitleggen,
Jij gaat naar een dealer toe met je auto en die dealer is voor jouw een uur aan het werk.
Die brengen gewoon hun uurtarief in rekening, jij maakt gebruik van een dienst en of er nou wel of niks met die auto is in jouw ogen, het kost gewoon een uur arbeidsloon.
Stel dat jij werkgever bent en er komen per dag 3 van zulke gevallen binnen en jouw monteur is daar gemiddeld een uurtje mee zoet, dan spreek jij ook niet meer over service, want dan is er elke dag een monteur 3 uurtjes bezig voor nop en ga je het ook in rekening brengen.
Maar jij redeneert van er was niks bijzonders mee, dus vind jij dat dat onder service moet vallen, vreemde redenering.

Boldchicken (0), 17 jaar geleden

De vraag is natuurlijk. Wie moet er opdraaien voor een tekortkoming in het produkt? De importeur verwijst je naar de dealer. De klant heeft dan ook geen enkele andere keus dan naar de dealer te gaan. Deze kan het euvel (lees fout in het product) wel verhelpen maar dat kost hem een uur tijd. Dit uur moet natuurlijk betaald worden. Maar zou de faktuur in dit geval niet naar de importeur of naar VW zelf moeten omdat het product een tekortkoming heeft?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.