M'n stuurbekrachtiging (Golf III ADZ-engine) werkt niet helemaal lekker; bij nat weer lijkt het sturen met kleine schokjes te gaan. De v-snaar van de stuurbekrachtigingspomp staat wat slap, en zal dus wel iets slippen bij nat weer.
Hoe strak moet ik de snaar zetten? Ik heb 5mm indrukking in het midden gehoord, klopt dit? Verder is het zo dat als ik even aan de snaar 'rommel' er meer speling op komt, zakt waarschijnlijk verder in de poelies. Wanneer moet ik de spanning controleren, net nadat de motor gelopen heeft, of moet je de snaar eerst een beetje heen en weer wiebelen?
Hoe lang gaat een v-snaar eigenlijk mee? Mijne is zo'n 20.000km geleden vervangen.
Groeten, Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het een multiriem (zo'n platte) dan even uitzoeken of ie van Gates is, zo ja: ding heenzenden en een originele van de dealer halen, of de automaterialenzaak die continental levert bezoeken.
Probleem dan gegarandeerd opgelost.
Die Gates riemen (het best verkocht!!) zijn een ramp
De multiriem is voor de dynamo en waterpomp; dit is een gewone v-snaar. Ik heb 'm inmiddels vervangen door een nieuwe (Conitech), maar het probleem met het schokkerige gevoel is er nog steeds. Het treedt vooral op bij kleine stuurbewegingen rond de middenstand van het stuur; ook heb ik het idee dat de auto niet meer zo 'strak'/direct stuurt.
dit kan vele oorzaken hebben, kan aan je banden liggen.
maar ook de veerpootlagers (bovenop je schokdemper) kan aan ver vanging toe zijn.
Ik zag net dat het oliepeil van de stuurbekrachtiging ook op mininmaal staat. Kan dat deze problemen veroorzaken?
Het is nu te donker om een lekkage te vinden, zal morgen nog eens goed kijken. Hydraulische olie hoort toch niet 'zo maar' te verdwijnen (wordt toch niet verbruikt?)
Nee verbruiken dat kan niet er zal wel ergens een kleine lekkage zijn,wel zo snel mogelijk bijvullen anders gaat de pomp kapot.
V-snaar moet goed strak staan.
Wel bijvullen met de juiste olie!!!
Hans
is niet normaal dat peil op minium staat, maar kan dit schokkerig sturen niet veroorzaken.
maar wie zegt dat er lekkage is? misschien is in het verleden al een de stuurbekrachtigings pomp vernieuwd en is het niet goed op peil gedaan.een lekkage is natuurlijk mogelijk. als hij nergens lekt zou ik mij daar niet zo druk om maken.
Ik heb tot nu toe geen lekkage kunnen vinden. Voor de zekerheid bijgevuld tot maximum, ik zal kijken of ik olie verlies.
Het schokkerige is inderdaad niet verdwenen, dus dat wordt verder zoeken!
kan ook aan de stuurbekrachtings pomp liggen, of speling in het stuur huis.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar