Volkswagen Golf III: stotteren motor,bedrijfstemperatuur en alternatorriem

Bouwjaar: 1992

Hallo eerst en vooral bedankt voor de originele riem of Continentalriem tip, de riemen van Gates zijn dus geen kl... waard, eens de andere riem erop was 't tsjirpen als bij wonder "zomaar" verdwenen ook al was de gates die er op lag slechts 1000 km oud, 't probleem van de motortemperatuur is ook opgelost de thermostaat was zo lek als een vergiet (rubber kapot) de meter in de cockpit was dus nog ok...al bij al een aangenamer en smeuiger lopend blok omdat op temperatuur de zaak toch gevoelig zachter loopt, vermoed dat ik een week of wat met een blok aan zestig graden heb rondgereden...wist niet beter hed de auto net overgenomen...

Hoedanook het erge stotteren van de motor heeft zich nu plots gereduceerd tot een vibratie op hetzelfde toerental in alle versnellingen, zij het in z'n 5 nauwelijks voelbaar of je moet het met de gaspedaal echt gaan opzoeken maar er blijft dus een probleem(pje)?? een vriend is op zoek naar occasie pomp voor een 1.9 atmosferisch en we zullen ze bij wijze van test eens vervangen als 't stotteren dan nog verder gaat dan weet ik ook niet meer wat te zoeken...dat de cylinderkoppakking vervangen is kan er toch niks mee te maken hebben... toch raar nu die motor zijn berdrijfstemperatuur haalt is 't heel wat minder... bizar of logica???
bedankt voor de voorgaande tips.... Danny

Danny1940

Geplaatst door Danny1940 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Danny1940 (0), 19 jaar geleden

nog vergeten te vermelden dat op sommige toerentallen, nl ietsje boven stationair, de spanner van de alternatorriem toch wat blijft reutelen, vibreren, er zit reeds een andere op maar ik zou niet weten waar't aan ligt of is dit een Golf III kwaaltje??

Blaag (0), 18 jaar geleden

Hoi Danny,
Het stotteren kan ook komen door een versleten of vuile potmeter in de inspuiteenheid. Dit kan zeker als het probleem zich steeds op hetzelfde toerental voordoet.

Danny1940 (0), 18 jaar geleden

Ondertussen is de riemspanner natuurlijk vervangen en ben ik van die rammelende gereedschapskoffer onder de motorkap verlost want daar leek het wel op... het stotteren heeft ie een hele zomer vrijwel niet gehad, 't word kouder en daar is het weer en dit maal veel erger, we hebben eindelijk een pomp gevonden en die gaat er hopelijk zo snel mogelijk op. bedankt voor de info van de potmeter ik zal dat eens laten nakijken (zit dat wel op een diesel zo'n ding????)

Blaag (0), 18 jaar geleden

Het gaat om een diesel? O nee ik denk niet dat daar zo'n ding op zit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.