auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen GOLF: V5 loopt op 4 cylinders

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AGZ, Motorinhoud (cc): 2400, Vermogen (kw): 110

Hallo,

Ik heb een golfje v5 nu doet het volgende probleem zich voor .

Ik heb het iedee dat hij op 4 cylinders draait.
Het motorblok schud als een gek, en loopt niet goed.

Inmiddels vervangen.

Bobine
Bougies
Kabels
Nokkenas sensor
Ontstekings module

Als er nog suggesties zijn graag

Geplaatst door

papa010 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is er onderzocht of is men meteen begonnen met domweg maar delen te ver vangen ?
Als hij op 4 cilinders loopt is dit te constateren door 1 voor 1 de kabels los te nemen van de bougies diegene die niet reageert nader onderzoeken op of geen vonk benzine of compressie.

Hallo,

Ik heb de auto laten uitlezen met vagcom . Daaruit kwam olie temperatuur sensor defect. Kan iemand mij vertellen waar deze zit?

Kan deze sensor er voor zorgen dat de wagen 3000 toeren inhoud??

Hoor het graag

Jeroen

papa010 0

6 jaar

Hallo ik heb hem inmiddels uit laten lezen daaruit kwam:

00515
Hal-voeler g40 kort-gesloten circuit naar massa.

En

00668

Aanpassingsief / sporadische boordspanning contact te laag.

Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft.

papa010 0

6 jaar

Deze storing zet je min of meer op het verkeerde been.

Wat zeer vaak voorkomt en deze storing veroorzaakt (zoals de klacht) is een opgerekte distributieketting. Bij kilometerstanden boven 150.000km is het veelal bingo.....

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Hallo Paul,

Ik begrijp dat er gewoon een fixe reparatie aan zit te komen?

Hoe groot is de kans dat dit daadwerkelijk zo is ?

papa010 0

6 jaar

Wat nu het probleem is, dat het lijkt dat de motor op 4 cil draait.
In werkelijkheid draait de motor van tijd, de timing klopt niet meer omdat de ketting is opgerekt en veelal de kettingeleiders zijn ingelopen....

Dan zit je vast aan een ketting revisie. Economisch denk ik niet haalbaar maar dat beslis ik natuurlijk niet. Kwa kosten ga je al snel richting 1200,-

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

6 jaar

Hallo Paul

Sorry dat ik niet eerder reageerde maar wegen familie omstandigheden had ik even geen tijd.

Afijn .

Het probleem veranderd, namelijk:

Als de motor koud is lijkt hij goed te draaien en heb ik beduidend meer vermogen.

Zodra hij warm begint te worden hapert hij en rijdt hij niet harder dan 120 en daar kruipt hij naar toe al haperend pffff

papa010 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.