Hallo,
Ik heb een golfje v5 nu doet het volgende probleem zich voor .
Ik heb het iedee dat hij op 4 cylinders draait.
Het motorblok schud als een gek, en loopt niet goed.
Inmiddels vervangen.
Bobine
Bougies
Kabels
Nokkenas sensor
Ontstekings module
Als er nog suggesties zijn graag
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat is er onderzocht of is men meteen begonnen met domweg maar delen te ver vangen ?
Als hij op 4 cilinders loopt is dit te constateren door 1 voor 1 de kabels los te nemen van de bougies diegene die niet reageert nader onderzoeken op of geen vonk benzine of compressie.
Hallo,
Ik heb de auto laten uitlezen met vagcom . Daaruit kwam olie temperatuur sensor defect. Kan iemand mij vertellen waar deze zit?
Kan deze sensor er voor zorgen dat de wagen 3000 toeren inhoud??
Hoor het graag
Jeroen
6 jaar
Hallo ik heb hem inmiddels uit laten lezen daaruit kwam:
00515
Hal-voeler g40 kort-gesloten circuit naar massa.
En
00668
Aanpassingsief / sporadische boordspanning contact te laag.
Is er misschien iemand die hier ervaring mee heeft.
6 jaar
Deze storing zet je min of meer op het verkeerde been.
Wat zeer vaak voorkomt en deze storing veroorzaakt (zoals de klacht) is een opgerekte distributieketting. Bij kilometerstanden boven 150.000km is het veelal bingo.....
Grt. Paul
Hallo Paul,
Ik begrijp dat er gewoon een fixe reparatie aan zit te komen?
Hoe groot is de kans dat dit daadwerkelijk zo is ?
6 jaar
Wat nu het probleem is, dat het lijkt dat de motor op 4 cil draait.
In werkelijkheid draait de motor van tijd, de timing klopt niet meer omdat de ketting is opgerekt en veelal de kettingeleiders zijn ingelopen....
Dan zit je vast aan een ketting revisie. Economisch denk ik niet haalbaar maar dat beslis ik natuurlijk niet. Kwa kosten ga je al snel richting 1200,-
Grt. Paul
Hallo Paul
Sorry dat ik niet eerder reageerde maar wegen familie omstandigheden had ik even geen tijd.
Afijn .
Het probleem veranderd, namelijk:
Als de motor koud is lijkt hij goed te draaien en heb ik beduidend meer vermogen.
Zodra hij warm begint te worden hapert hij en rijdt hij niet harder dan 120 en daar kruipt hij naar toe al haperend pffff
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
6 jaar