close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: Vaag probleem wel starten of soms niet

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: agg

Hallo Beste mensen,

Ik heb al een tijdje een probleem met onze passat 2.0 agg.
Als ik weg wil gaan start de auto meestal gelijk, Maar als ik even een klein stukje rijd en zet hem dan uit krijg ik hem zo nu en dan niet meer gestart. ook niet met startkabels.
Soms hoor ik de pomp ook niet zoemen en relais 169 werkt ook niet als ik hem probeer te starten.
Maar heel vaak hoor je alles ook weer wel zo als het hoort.
Ik krijg wel vonken van de bougies.

We hebben gisteravond nog proberen te starten en toen deed de auto zoals hij het moest doen na een week niet gelopen te hebben.
Vannochtend heb ik het weer geprobeert om te starten en wat denk je hij doet het gewoon weer.

Als de problemen zich voor doen dan is het volgende aan de hand wat ik constateer.
1 sleutel om draaien (geen pomp zoem en geen relais 169) (en soms ook weer wel )
2 meters (dag teller en tijd slaan op 0 de naald van de snelheidsmeter trilt naar beneden toe evenals de toerent.
3 benzinepomp ( op de kabels geen spanning met starten en zonder starten) (en soms ook weer wel )

wie o wie kan mij helpen,

jeanpaul

Geplaatst door

rr1zze (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Mogelijk het contactblokje achter het contactslot wat niet helemaal perfect meer werkt.

oldford 0
badge

14 jaar

bedoel je daar die zwarte ring mee die over het contact zit ?
of echt de stekker aansluiting achter het slot

rr1zze 0

14 jaar

Zwarte ring is voor je sleutel herkenning.
De stekker aansluitingen achter het slot is het contactblokje.
Als die niet (goed) meer werkt is het net of je de sleutel niet omdraait. Dus geen stroom daar waar het nodig is.

oldford 0
badge

14 jaar

ik heb net een stukje gereden en auto terug op zn plaats gezet en gelijk weer proberen te starten, en hij wil weer niet starten. hij wil trouwens wel aanslaan startmotor hoor je wel draaien. relais en pomp hoor je niet.

ben inmiddels een 45 min binnen geweest bakkie leut gedaan.
Heb weer geprobeert te starten en pomp en relais hoorde ik weer en hij slaat gewoon weer aan motor loopt.

is dit dan nog steeds het geval van een contactblokje.
omdat als ik de sleutel omdraai de startmotor toch rond gaat?

en is dit te meten met het een of ander?

rr1zze 0

14 jaar

Zoals je het nu omschrijft nijg ik naar de BDP-gever (krukaspositie- of toerental-sensor).
Maar dat verklaart niet nummer 2 van je 1e vraag.
Kunnen natuurlijk 2 problemen door elkaar zijn.

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]Zoals je het nu omschrijft nijg ik naar de BDP-gever (krukaspositie- of toerental-sensor).
Maar dat verklaart niet nummer 2 van je 1e vraag.
Kunnen natuurlijk 2 problemen door elkaar zijn.[/quote]
ik vind 1 probleem eigenlijk meer als genoeg ;)
maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn.

maar dan komt bij mij de vraag van heeft dat ook nog met het weer te maken
want ik ben vorig jaar naar de garage geweest voor dit probleem. Alleen toen was er ook nog een probleem van uitvallen tijdens het rijden.

En toen dat was opgelost heeft hij het een tijd goed gedaan in de winter periode.
Ze hadden toen het gasklephuis schoongemaakt.
kort om in de warmere peridodes van het jaar heeft hij problemen
(dacht dat auto's meer problemen hadden met kou)

rr1zze 0

14 jaar

BDP-gevers hebben meer last van warmte. Komt bij alle merken voor dat de auto dan warm niet start, maar koud wel.

Als je een scope hebt kun je het signaal van de BDP-gever meten tijdens starten.
Anders uitlezen en kijken of er een toerental gemeten wordt.
Als je soms met uitlezen niet in de ecu kunt komen (op die momenten dat de motor niet aanslaat) wijst dat weer op het contactblokje.
Heb je een motorfout lampje? Gaat dat altijd aan? Of ook soms niet - wanneer de motor niet aanslaat.
Gaan het accu- en motorolie-lampje altijd aan?

oldford 0
badge

14 jaar

[quote=oldford]BDP-gevers hebben meer last van warmte. Komt bij alle merken voor dat de auto dan warm niet start, maar koud wel.

Als je een scope hebt kun je het signaal van de BDP-gever meten tijdens starten.
Anders uitlezen en kijken of er een toerental gemeten wordt.
Als je soms met uitlezen niet in de ecu kunt komen (op die momenten dat de motor niet aanslaat) wijst dat weer op het contactblokje.
Heb je een motorfout lampje? Gaat dat altijd aan? Of ook soms niet - wanneer de motor niet aanslaat.
Gaan het accu- en motorolie-lampje altijd aan?[/quote]
Ten eerste bedankt voor je snelle reacties en hulp.

Nee Lampje van motor fout nog nooit zien branden
accu lampje wel en motorolie ook
alleen als ik door blijf starten gaat het olie lampje knipperen.
en er zit wel genoeg olie in.

rr1zze 0

14 jaar

ben gisteren naar de garage geweest om hem uit te laten lezen en vertelt wat het probleem is

uiteraard had de auto dus geen start problemen op dat moment. wel 20x starten en gewoon starten.
Maar goed wel aan de computer gehangen om te kijken wat het probleem is/was. er waren 2 fouten
1 sensor van de abs kapot
2 magneet klep niet goed aangesloten van de koolstof filter

ze hebben de laatste verwijderd.

dus probleem opgelost tussen ""??
vw garage vermoed dat het toch het contact blokje is
dus die heb ik maar meegenomen je weet maar nooit.

rr1zze 0

14 jaar

Ik vraag mij af of het probleem al opgelost is? En wat nu precies het probleem veroorzaakte.

probleem opgelost

sensor onder het blok vervangen en een relais 30

rr1zze 0

13 jaar

Toch snel gevonden...
Bedankt voor de feedback.

Hans4040 1285
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.