Volkswagen Golf II : Valt stil bij warmdraaien

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine

Hey heb een golf 2 gti 8v digifant. Deze valt uit tijdens warm draaien. Als ik de auto terug start start hij terug voor +/- 4sec dan valt hij trug uit. Als ik de blauwe temp sensor uit trek blijft hij wel draaien. Maar op 1200tr. Dan kan ik ook gas geven alsof er niks aan de hand is. Als de sensor insteekt kan ik ook moeilijk gas geven. Valt stil bij gas geven alsof de choke blijft aanstaan.

Wat heb ik al gedaan
-nieuwe benzine
-benzinedruk gecontroleerd 2,2bar =ok
-andere delco
-andere verdeeler
-andere bougie's
-andere bougiekabels
-andere bobijn
-onsteking afgesteld
-bdp gecontroleerd
-Ecu getest met andere
-vacuumdarm hersteld + nagekeken
-andere debietmeter
-zonder lambda sensor getest
-zonder klopsensor getest

Als hier nog iemand voorstellen heeft of al eens hetzelfde meegemaakt al de info is welkom :-)

Alvast bedankt!

Mvg bert

Bert1983

Geplaatst door Bert1983 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1845) PRO, 8 jaar geleden

Wat dacht je van de temperatuursensor te vervangen , deze gaan vaak kapot .
Als je de stekker er af haalt gaat de motor in een soort noodloop , hij neemt nu een gemiddelde waarde aan zodat de motor blijft lopen.
Hoe is de voetpakking trouwens ?

Bert1983 (0), 8 jaar geleden

Heb 2 Dezelfde auto's staan dus kan rap testen en de sensor heb ik ook al omgewisseld (de andere rijd perfect)

Wat bedoel je met de voetpakking :-)

Alvast bedankt voor de snelle reply!

kaleido 1 (1845) PRO, 8 jaar geleden

Tussen je carburateur/monopoint en inlaatspruitstuk.
Is het wel dezelfde sensor qua kleur en waarde?

Bert1983 (0), 8 jaar geleden

Is een multipoint :) daar zit zo geen onder de carburator :)
En de sensor is dezelfde onderdeelnummer maar ga het morgen nog eens dubbel checken.

Thanx

Bert1983 (0), 8 jaar geleden

De sensor is dus dezelfde, de waardes van de sensor is ook hetzelfde als de andere beginnen aan 0.9V en als de motor warm word zakt deze naar 0.1V de motor draait 7min zonder probleem en dan valt hij uit. Ligt dus ook niet aan de sensor heb de bekabeling ook doorgemeten naar de motorstuurdoos. is ook OK :-(

Mvg Bert

kaleido 1 (1845) PRO, 8 jaar geleden

Dan wordt het dus kijken wat er weg valt , vonk of brandstof.

Bert1983 (0), 8 jaar geleden

het lijkt alsof de choke aangaat als ik de sensor insteek? maar zo'n digifant heeft toch geen choke?

Punt (35) PRO, 8 jaar geleden

Bert; Lees choke werking. Een tijdelijke verrijking van het mengsel naar gelang de motor koud is.

En daarbij ook een verhoogd toerental . De blauwe sensor tast dit af van -40 C tot + 140 C. D.m.v. zijn weerstand!

Doe er je voordeel mee.

Groet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.