Volkswagen Golf V: Valt uit

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat

Beste,

Sinds een jaar heb ik problemen met mijn Golf V. Soms valt de motor uit, het lijkt dan of het contact verbroken is. Soms pakt ie het weer op en kan ik weer normaal doorrijden. Soms dien ik de auto geheel uit te zetten, waarna die het na korte tijd weer doet. Afgelopen week viel die kort uit op de snelweg na enige tijd herpakt die zich en werkte alles weer normaal. Korte tijd later op het laatste stukje naar huis met veel minder snelheid viel die opnieuw uit en was opnieuw opstarten de enige mogelijkheid. Radio en AC blijven gewoon werken wel valt de stuurbekrachtiging weg.
Het lijkt met name te gebeuren wanneer ik iets met de verlichting doe. Soms is het de richtingwijzer, soms grootlicht of de het aan en uit zetten middels de ronde schakelaar. Een paar maanden terug is er een relais vervangen en is het lang goed gegaan. Toen de problemen recent weer terug kwam heb ik de auto naar een garage gebracht. Er zijn geen foutmeldingen, op de verwarming na. De monteur heeft 4 uur besteed aan de kabelboom maar niks gevonden. ruim 200 euro lichter stond ik weer buiten zonder oplossing.

Heeft iemand hier een idee wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden? Ik ben zelf niet handig met auto's maar wil graag dat het opgelost wordt.

het betreft een Golf V uit 2008, 1.6 TSI met DSG automaat.

Bedankt

Golv

Geplaatst door Golv (0) , lid sinds 7 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ricky (0) PRO, 7 jaar geleden

Dit kan in principe van alles zijn, van een defect relais tot aan een draadbreuk tot aan een defecte krukassensor.
Heb je een trekhaak? Zo ja, is de stekkerdoos niet geoxideerd? Dit kan ook voor rare problemen zorgen.
Denk dat ik zou gaan beginnen met het vervangen van het contactblokje (schakelaar achter contactslot) en de krukassensor vervangen en dan even aanzien.
Omdat de stuurpomp wegvalt maar de kachel en radio e.d. het wel blijven doen kan het misschien ook liggen aan een defect voedingsrelais, die zitten dacht ik bij de zekeringkast.
Aangezien er geen storingen worden opgeslagen is dit lastig zo achter de pc te beoordelen.
Laat hem eens stationair draaien en dan wat tikken geven op de zekeringkast en relais of met de sleutel rommelen of een paar klappen op het stuur geven en dan kijken of de motor daarop reageert.

jaker (0) PRO, 7 jaar geleden

Hallo,bekijk de zekering kast onder de motorkap ook eens kritisch,geen deze zijn zeer gevoelig voor vocht,als er b.v zonder deksel is gereden.
En kijk ook naar de grote zekeringen aan de voorzijde van de kast,Vastzitten van de moertjes,verkleuringen van de draden door warmte ontwikkeling b.v.
het voedings relais voor de motor zit daar ook,maar aangezien de stuurbekrachtiging ook uitvalt denk ik niet dat dat de oorzaak is.,je kan de relais er uit trekken en controleren of er groene oxidatie sporen zichtbaar zijn,ook in de relaisplaat.

Golv (0), 7 jaar geleden

Bedankt heren. Ik ga op verder onderzoek.

Ik heb na de vorige keer dat die uitviel een paar klappen gegeven onder het stuur en sindsdien geen problemen meer. Zit daar iets wat wellicht de oorzaak kan zijn?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.