close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: variabel inlaatspruitstuk vacuumpomp geregeld??

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 FSI 16v

Hallo,

Beetje vaag verhaal misschien maar dat komt omdat ik nogal een leek ben.

Het volgende;

Het uitlaatgaswaarscuwingslampje ging van het weekend branden. (bobines waren al eens eerder vervangen dus dat was het probleem niet, bovendien liep de auto goed!)
Nu is er een pinnetje (??) van de vacuumpomp afgebroken die de klep regelt van het variabel inlaatspruitstuk. Aldus de dealer.

Nu is mijn vraag kan iemand mij een beetje uitleggen wat ze hiermee bedoelen en waardoor zoiets kan komen?? De dealer vertelde dat het een erg lastig karwei is om deze pomp te vervangen omdat het spruitstuk eraf moet (kosten; 650 euro!)

Ook heb ik wel eens last dat bij een laag toerental iets vreselijk begint te rammelen/tikken, ik vermoed de uitlaat in de buurt van de motor, heeft dit ermee te maken??

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen
Alvast bedankt!

Geplaatst door

roger9 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

In het inlaatspruitstuk zit een klep die de inlaatluchtstroom regelt,deze kan of electronisch of dmv vaccuum geregelt worden.
Die klep zorgt ervoor dat de lengte van het inlaatspruitstuk (de afstand die de luchtstroom moet afleggen) bij lage toeren langer is om meer koppel onderin te krijgen,en bij hoge toeren wordt deze afstand korter.
Merkte je geen verschil kwa trekkracht?
Als dat pinnetje inderdaad afgebroken is (hoe zou ik niet weten),kan de klep gaan liggen rammelen,ook bekend bij de oudere vw's.

Ricky.

ricky 10
badge

17 jaar

Is moeilijk te zeggen, als je een lampje ziet branden dan denk je eerst vanalles te merken. Had inderdaad wel een beetje het idee dat ie minder snel weg kwam. Maar ik ben zowiezo al niet het type stoplichtsprinter dus das ook weer lastig te zeggen.

Tja en dat rammelen was alleen bij lage toeren, had zelf het idee dat de uitlaat tegen de onderkant aankwam ofzo.

En is het echt zo veel werk om dat te vervangen?

in ieder geval al bedankt voor je uitleg!

roger9 0

17 jaar

Dat gerammel zou makkelijk op te sporen zijn (indien aanwezig),kan natuurlijk van alles zijn.
Ik vind persoonlijk 650 euro nogal duur,maar ik weet niet wat de klep en vaccuumpomp kost,en hoeveel werk het is weet ik ook niet uit mijn hoofd.
Het zou kunnen dat het nogal lastig in elkaar zit,maar heb het nog nooit los hoeven te halen.

Ricky.

ricky 10
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.