Normaal gezien tank ik met mijn wagentje 95+, maar een tijdje geleden moest ik 98+ tanken omdat ze aan de 95+ aan het werken waren. Na een tijdje rijden begon hij te haperen bij constante snelheid. Eerst hield hij gas in, en even later schoten we vooruit als een raket. Bij het stilstaan op een parkingetje viel hij ook wel eens stil. Bij meergas reed hij zonder schokken of inhouden. 98+ zo snel mogelijk opgereden, en nadien terug 95+ getankt. Dat probleem is nu van de baan, maar wat we nu voor hebben is het volgende. Als we ergens stilstaan zoals voor een rood licht en ik hou mijn rempedaal in, gaat het toerental op en neer, maar na een paar keer op en neer te gaan draait hij weer constant.
Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor de antwoordjes.
Mvg,
Tony.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als een motor goed loopt op 95+ dan zal hij ook goed lopen op 98+. Andersom is een ander verhaal.
Heb je geen vacuumlek in het inlaatsysteem of in de remservo?
Geen idee. De achterste en middelste pot zijn reeds vervangen daar ze afgebroken waren door slijtage. Het voorste stuk ( het stuk voor de katalysator ) moet nog vervangen worden. Zou dit de oorzaak kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Mvg,
Tony.
Ik denk dat het in het inlaatgedeelte zit. Je kan het eens (laten) zuiver maken en controleren op lekken.
19 jaar
Bedankt Rik,
Zal ik zeker eens laten doen.
Mvg,
Tony.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar