Volkswagen Passat: veel kabaal stationeer

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900TDI

Hallo,

Ik heb hier een 1,9 TDI welke stationeer een extreem geluid maakt, lijkt wel een drijfstanglager of extreem nagelen.
Geluid is hoorbaar van Stationeer tot ca 2000rpm daarna volledig weg.

Olie afgetapt zat geen metaal in.

Wie kan mij helpen.

avbbrs

Geplaatst door avbbrs (0) PRO , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

trucker0werner (0) PRO, 15 jaar geleden

het zou kunnen dat het de meeneem plaat los zit (automaat of handbak)
hierdoor hoor je stationaar eveneel tikken en als je eenmaal rijdt is het weg

Hans4037 (0) PRO, 15 jaar geleden

Tweemassavliegwiel kapot?

Hans

Benny Vee (0) PRO, 15 jaar geleden

Het zou ook een verstuiver kunnen zijn of een hydrostoter maar het blijft moeilijk om zonder het geluid te horen te zeggen wat het kan zijn.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

is het geluid er ook als je koppeling ingetrapt houd?

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

alternatorriem afkoppelen en zonder laten draaien en zien of het kabaal er nog is. Hiermee eerst starten en dan verder zoeken.

Ivo4687 (0), 15 jaar geleden

Dat gaat snel.

Ben inderdaad een paar dingen vergeten.
Multiriem ligt al los geluid blijft en het is een automaat.

De verstuivers ga ik eens proberen, 1 voor 1 effe leiding lossen en kijken of geluid verdwijnd.

Het klinkt echt alsof er ernstige motorschade is, echt zo'n geluid van zet uit want hij loopt zo vast.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

heb je al uit laten lezen?

Ivo4687 (0), 15 jaar geleden

nee nog niet

avbbrs (0) PRO, 15 jaar geleden

Vandaag uitgelezen, geen codes.

wat verder nog opvalt:
alle olie eruit motor kort laten lopen om te kijken of geluid erger wordt, blijft gelijk maar olie druk lampie gaat wel uit.
als ik bij 2000rpm (geen geluid) de motor uitzet dan hoor je het klapperend geluid ook nog als blok stop en dan nog even heen en weer draaid.

Als iemand er wijs uit wordt of denkt dit of dat is het graag.

Lino (0), 15 jaar geleden

Ik heb een probleem gehad die veel op deze lijkt, in mijn geval bleek de aansluiting op de roetkatalisator gescheurd te zijn waardoor deze op de beschermkap van de aandrijfas gaat liggen.
Maakt onwijs veel lawaai.
Oplossing: Begin van de uitlaat weer in de goede stand dwingen dan met CO2 lasapparaat scheur lassen, beter niet uitlaat verwijderen ivm juiste stand.
Groet Lino

berendonck (0) PRO, 15 jaar geleden

Ligt het element van de kat niet los in het huis? kwam bij deze bouwjaren vaker voor.

Ivo4687 (0), 15 jaar geleden

Vandaag met het tornen van de motor blijkt het geluid uit het koppelingshuis te komen.
Vemoedelijk inderdaad iets met het vliegwiel of de aansluiting van de koppelomvormer aan het vliegwiel.

Deze laatste kan ik cntroleren via het gat van de startmotor na verwijderen, kan ik zo ook het vliegwiel controleren of moet hiervoor de bak eraf.

Monar (0) PRO, 15 jaar geleden

Ik had laatst bij een passat taxi 1.9 tdi motorcode AVB ook een automaat

dat de drie moeren van koppelomvormer los waren gelopen dat maakte ook een gigantische herrie

Gr

avbbrs (0) PRO, 15 jaar geleden

Probleem verholpen.

Inderdaad de bouten van de koppelomvormer naar vliegwiel los.

bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.