hallo..
hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem.
ik heb een golf 4 van 1998 1.6sr..
vorige week hebben ze me de kleppen geslepen en kleprubbers vervangen en
een nieuwe koppakking.omdat de auto 1 liter olie drinkt per 500 km en nu ik de
auto terug heb drinkt die 4 liter op 200 km..help help..de vw dealer zegt gewoon tegen mij
heeft geen zin om compressie te meten daarvoor moeten ze hem uit elkaar halen ..
andere zeggen de zuigerveren de ander de kleprubbers ,...wie heeft die al eens mee gemaakt of kent
dit probleem..
mvg bjorn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Terug gaan naar de dealer waar je de reparatie hebt laten uitvoeren!
Blijkbaar was de diagnose van hun niet goed,dus probleem zit ergens anders,ga ook denken aan de olieschraapveren.
Geen uitwendige lekkage?
Maar bij 4 liter op 200 km zou hij echt wel moeten roken,lijkt me stug dat ze hem afleveren met rokende motor.
hoy rick..
voor de reparatie rookte de motor alleen als je te lang voor het stoplicht stond.
na dat de koppang met de kleprubbers bij de garage gedaan was rookte die gelijk
en blijft flink roken na alles op pijl te hebben betreft olie en koelvloeistof is de oli bij 200 km helemaal
weg..de vw dealer zegt dat ze hem uitelkaar moeten voor er achter te komen wat het is..
zou het niet kunnen dat met de kleprubbers er in zetten iets mis is gegaan..
want door de olie zitte de bougies helemaal onder de olie na 150 km loopt de auto nog maar hierdoor
op 3 cilinders..
ik heb 100% geen uitwendige lekkage...is echt in de motor..en waar ik hem heb laten maken weten ze
het probleem ook niet ze zeggen van laat maar weten als je weet waar het van komt!!!!!!!!!
mvg bjorn
16 jaar
Er moet iets fout gelopen zijn met het kleppen slijpen en de klepafdichtingen te vervangen. Kan zelfs gebeuren door een beschadigde klepzitting waardoor de klepsteel ook wordt vernield en de rubberen klepdichtingen kunnen dan niet meer hun werk verrichten. Is ooit je distributieriem over gegaan?
Je auto laten verprutsen door de ene en dan met nog grotere problemen gaan aankloppen bij een ander?Beetje rare manieren lijkt mij...Wie heeft de eerste rep.uitgevoerd?Was dit een garage?
[quote=auto-peter]Wie heeft de eerste rep.uitgevoerd?Was dit een garage?[/quote]
Zoals ik lees is dit door een dealer uitgevoerd, of er is iets misgegaan of we hebben te maken met prutswerk al met al je bent er mooi klaar mee......
Gr. paul
Las het even anders(van de eerste"hersteller"en de dealer),maar daar zal Bjorn ons wel duidelijkheid over geven,ja toch?Lijkt me ook een verhaal van onjuiste eerste diagnose.Soort van dartsspel,lukt dit niet zullen we effe dat proberen.Vr gr Peter
zoveel olie lijkt mij niet via een kleprubber te komen ,of je olieschraapveren zijn kapot of ze hebbem bij montage de koppakking beschadigd,zijn al je bougies vol olie of alleen maar eentje,wortdt er geen olie naar binnen gezogen via je carterontluchting
16 jaar
hoi mensen
na 150 km gereden te hebben zitten alle 4 mijn bougies vol met olie..
zo erg dat na die km gelijk de bougies het begeven dus aardig vol
deze klus is bij een garage uitgevoerd alleen ze weten niet hoe dit komt.
maar ik zit hier nu wel mee.voor dat dit vervangen werd rookte de auto alleen als die echt warm was.
dus 1 liter op 500km.. nu 4 liter op 200 km .ik denk zelf dat er wat fout is geggaan met de cilinderkop.
schraapveren lijkt me sterkt als die voor de revisie ook niet zo veel olie dronk..
durf die auto nog niemeer te starten.de d-riem is 3 maanden terug vervangen met een beurt en nu heb
ik dit..ik hoop dat iemand me kan vertellen wat ik het beste kan doen en jullie hierbij voldoende geinformeerd
heb .ik hoop dat dit snel is opgelost..mvg bjorn
16 jaar
Vroeger 1 l op 500 km?Dan kunnen de segmenten toch al slijtage gehad hebben.Wat is de km stand?+ motor code?
175000 km gelopen en motorcode weet ik niet te staan..maar waar moet het aan liggen aan
de cilinderkop dat de kleppen niet sluiten ofzo .dat alles door blijft lopen ofziets..want mijn
mening is dat als voor heen hij dit ook niet zo deed als nu . dat ik het toch bij de kleppen ofzoiets zou moeten zoeken.en denk dan niet bij de schraapveren .maar jullie zijn de profs dus geef je mening desnoods de goude tip:p
mvg bjorn
16 jaar
Lijkt erop alsof ze een paar klephoedjes zijn vergeten of niet juist gemonteerd.
Of een verkeerde koppakking.
Informeer eens bij de Bovag,misschien kunnen hun je vertellen wat je kunt doen,het probleem is immers niet opgelost,het is alleen maar veel erger geworden.
bedankt voor de informatie..morgen gaat de auto uit elkaar en laat alles vernieuwen..ik hou jullie hier op de hoogte wat het dan precies geweest is.want hier kan ik zo wieso niet mee verder rijden..
mvg bjorn en bedankt allemaal
16 jaar
hoi mensen..het zijn toch de schraapveren dus een leuke klus.bedankt.mvg bjorn
16 jaar
mijn advies ander motortje erin
16 jaar
zitten er uberhaupt nog wel schraapveren in ? :D
16 jaar
engelse veren
die houden de meeste olie BOVEN de zuiger
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar