Volkswagen Golf IV: Geen vermogen

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 81kW

Dag allen,

Afgelopen weekend niet meer thuis gekomen met mijn eigen dieseltje...:-(

Hij liep alleen nog maar in de noodloop met een zwaar 'tractorgeluid'. Geen turbo, geen power, geen lampjes die branden, alleen maar rustig kachelen. De ANWB heeft gekeken wat het probleem is. Hij vertelde dat wellicht de turbo kapot is gegaan. Er kan een schoep afgebroken zijn. Bij doorrijden zou er slijpsel in het motorblok kunnen komen en dan is de motor helemaal overleden.

De garare vertelde dat de distributieriem vervangen moet worden. Asl deze er in zit, kunnen ze pas verder kijken of er evt meer aan de hand is (ik hoop het niet!).

Kent iemand dit probleem? En is het mogelijk dat na vervanging van de distributieriem het probleem opgelost is? Is het mogelijk dat de distributieriem de motor in noodloop kan krijgen?

Ik hoor graag zsm van jullie. In verband met de kosten wil ik er niet meer aan kwijt zijn dan 1000euro, anders verkoop ik mijn (fijn) autootje...snik

Bas

9

Geplaatst door 9 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

Wat de garage eerst kan doen is uitlezen op storingen en de distributieriem controleren en of die nog op tijd staat, voor dat ze alles gaan vervangen. wat misschien niet nodig is.

9 (0), 15 jaar geleden

Hoi Tiguan,

Bedankt voor je snelle antwoord! De Garage heeft de d-riem gecontroleerd op tijd. Deze klopte niet. Ik weet niet of ze de auto hebben uitgelezen. Waar ze nu mee bezig zijn is de vervanging van de d-riem. Hierna wordt bekeken of er 'restproblemen' zijn. De motor loopt dan in ieder geval. Ze gingen met een versleten d-riem het risico niet aan om met lopende motor andere problemen te onderzoeken.

Ik hoop eigenlijk dat het blijft bij de vervanging van de d-riem.... is het reëel te denken dat hierna de problemen weg zijn...?? (indien turbo ook nog eens kapot is, wordt een zeer dure aangelegenheid, zeker omdat ik op het punt sta de auto te verkopen :-( )

Grtjs Bas

ricky (0) PRO, 15 jaar geleden

Als de distributieriem niet op tijd staat,dan is dat het probleem.
Alleen is de vraag of deze zo ver van tijd staat dat er motorschade is opgelopen,maar dat weet je na het vervangen.

9 (0), 15 jaar geleden

ja precies!

voor zover bekend, klonk de motor nog goed en zou hij lopen op de vier cilinders....maar goed, inderdaad na vervanging van d-riem loopt de motor zonder risico en kan beoordeeld worden of er schade is....for god's sake: hell, I don't hope so!!!

9 (0), 15 jaar geleden

Beste mannen (en wellicht ook vrouwen:-) ),

Ik heb mijn dieseltje weer van stal gehaald. VW dealer heeft geconstateerd dat de waterpomp kapot is gegaan en de distributieriem versleten. Beide vervangen en tot mijn geluk liep de motor weer als een zonnetje! Gelukkig geen verdere schade zoals bijvoobeeld de turbo....

Kosten van het akkefietje: €950.

NU is het echter wel zijn tijd om me te verlaten. Dus als er iemand interesse heeft...!?

Groetjes en bedankt voor jullie hulp!

Bas

Tiguan (0) PRO, 15 jaar geleden

€950 voor een tandriem en een waterpomp??

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Tiguan]€950 voor een tandriem en een waterpomp??[/quote]
Fors aan de prijs........... Een gouden waterpomp?

Gr. paul

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

1 zo'n reparatie op een dag daar teken ik voor

9 (0), 15 jaar geleden

nouuuu, het was net niet binnen één dag bekeken. Zaterdag viel de auto stil, maandag werd hij opgehaald, dinsdag gerepareerd en woensdag heb ik hem opgehaald. Maarrrr, het ging wel snel (...gelukkig).

En let wel (nee mijnheer Paul Kelder, geen goud :-) ): €950 is INclusief BTW. Of is het dan nog veel? Er zit wel nog bij:

Geribde riem
V-snaar
Nokkenastandriem
Getande riem
Koelmiddelpomp
Ophalen auto over 10km
Rol
Omlooprol
Steun
Koelvloeistof
....een aantal bouten en schroefjes.

Ik ben al lang blij dat hij EN snel EN onder de €1000 weer terug is :-)

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=9]nouuuu, het was net niet binnen één dag bekeken. Zaterdag viel de auto stil, maandag werd hij opgehaald, dinsdag gerepareerd en woensdag heb ik hem opgehaald. Maarrrr, het ging wel snel (...gelukkig).

En let wel (nee mijnheer Paul Kelder, geen goud :-) ): €950 is INclusief BTW. Of is het dan nog veel? Er zit wel nog bij:

Geribde riem
V-snaar
Nokkenastandriem
Getande riem
Koelmiddelpomp
Ophalen auto over 10km
Rol
Omlooprol
Steun
Koelvloeistof
....een aantal bouten en schroefjes.

Ik ben al lang blij dat hij EN snel EN onder de €1000 weer terug is :-)[/quote]
Kweet niet of je hier wel blij van moet worden...... 400,- te veel betalen wordt ik niet blij van.....

Gr. paul

9 (0), 15 jaar geleden

Hmmm. Word ik inderdaad niet vrolijk van...

Maar het kost wat het kost en het was ook wel noodzakelijk deze te vervangen en bovendien, moet ik zeggen: "zooo, lekker factuurtje, die betaal ik niet. En de BTW betaal ik ook niet"?

Ik heb niet de ballen verstand van autotechniek dat ik dit kan zeggen.:-(

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=9]ik heb niet de ballen verstand van autotechniek dat ik dit kan zeggen.:-([/quote]
In zo'n geval : even rond bellen scheelt algauw honderden euro's.

Gr. paul

9 (0), 15 jaar geleden

Jaa, maar ja,

Je verwacht van een dealer niet iets anders dan van een andere dealer elders als we het hebben over de totaalprijs. Ik was ook wel genoodzaakt de auto daar te laten repareren. Niet veel anders in de buurt. Rondbellen is inderdaad een beste tip die ik vaak toepas!

Bedankt voor de reacties en tips. Ik weet je volgende keer te vinden op je 0529 nummer Paul ;-)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.