l.s.
bij het demonteren van de linker schokdemper merk ik dat als de 2 onderste bouten net los zijn, er speling zit
tussen de demper en de bevestigingspunten op de wielnaaf
is dat normaal?
zo ja in welke stand moet ik de veerpoot - bij het opnieuw vastdraaien - houden.
mvg
rien
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die speling is er om de wielvlucht (camber) af te kunnen stellen.
Als je dus alles weer gemonteerd hebt, moet je de auto weer (laten) uitlijnen.
Je kunt gokken maar wel kans dat je banden dan scheef afslijten omdat een andere camberstand ook een andere sporingstand oplevert.
Gr.
je kan merken hoe de zaak op mekaar zit, echter dit is nog enigzins gissen.....en uitlijnen na het loshalen van de veerpoot is toch echt de kortste klap..
dient de schroefveer van de veerpoot voorgespannen te worden bij het monteren ??
[quote=Petje57]Die speling is er om de wielvlucht (camber) af te kunnen stellen.
Als je dus alles weer gemonteerd hebt, moet je de auto weer (laten) uitlijnen.
Je kunt gokken maar wel kans dat je banden dan scheef afslijten omdat een andere camberstand ook een andere sporingstand oplevert.
Gr.[/quote]
17 jaar
dient de schroefveer van de veerpoot voorgespannen te worden bij het monteren ??
[quote=arie549]je kan merken hoe de zaak op mekaar zit, echter dit is nog enigzins gissen.....en uitlijnen na het loshalen van de veerpoot is toch echt de kortste klap..[/quote]
17 jaar
Ja.
Gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar