l.s.
bij het demonteren van de linker schokdemper merk ik dat als de 2 onderste bouten net los zijn, er speling zit
tussen de demper en de bevestigingspunten op de wielnaaf
is dat normaal?
zo ja in welke stand moet ik de veerpoot - bij het opnieuw vastdraaien - houden.
mvg
rien
Geplaatst door iremha (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden
Die speling is er om de wielvlucht (camber) af te kunnen stellen.
Als je dus alles weer gemonteerd hebt, moet je de auto weer (laten) uitlijnen.
Je kunt gokken maar wel kans dat je banden dan scheef afslijten omdat een andere camberstand ook een andere sporingstand oplevert.
Gr.
arie549 (0) PRO, 16 jaar geleden
je kan merken hoe de zaak op mekaar zit, echter dit is nog enigzins gissen.....en uitlijnen na het loshalen van de veerpoot is toch echt de kortste klap..
iremha (0), 16 jaar geleden
dient de schroefveer van de veerpoot voorgespannen te worden bij het monteren ??
[quote=Petje57]Die speling is er om de wielvlucht (camber) af te kunnen stellen.
Als je dus alles weer gemonteerd hebt, moet je de auto weer (laten) uitlijnen.
Je kunt gokken maar wel kans dat je banden dan scheef afslijten omdat een andere camberstand ook een andere sporingstand oplevert.
Gr.[/quote]
iremha (0), 16 jaar geleden
dient de schroefveer van de veerpoot voorgespannen te worden bij het monteren ??
[quote=arie549]je kan merken hoe de zaak op mekaar zit, echter dit is nog enigzins gissen.....en uitlijnen na het loshalen van de veerpoot is toch echt de kortste klap..[/quote]
Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden
Ja.
Gr.