auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Vento: vento 2.0l gt AGG motorcode slaat niet aan.

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0l AGG

hallo allemaal,

ik ben in bezit van een vento 2.0l multi-point...
en deze slaat niet meer aan... heb het probleem gehad dat de auto afsloeg bij een verkeerslicht.een rare geur die ik niet 1.2.3. kan beschrijven en daarna niet aan te krijgen... vervolgens 30minuten gewacht en toen sloeg de auto wel aan...

Naar huis gereden niets aan de hand... volgende morgen wilde de auto amper aan slaan, en stotterde en schokte.. niet pretig... later die zelfde dag weer een ritje maken met de wagen niets aan de hand.
volgende dag zelfde verhaal opnieuw.
daarna stond de auto meerdere dagen stil, en toen wilde die niet meer aanslaan..

nou kijken,

bougies eruit, helemaal verzopen van de benzine...
dus kijken of ik vonk heb, tot aan de bougie heb ik gewoon normaal vonk.
dus temperatuursensor vervangen+bougies...
probleem niet weg...

heb de basisstappen dus gecontroleerd lucht,benzine, vonk... maar hij doet het niet...
voor mijn gevoel zeg ik of verzuipen. maar wat regelt het nog meer allemaal?

er was me verteld dat misschien de luchtmassa meter kon zijn... maar andere gehaald van sloop en nog geen succes...

kan mijn ecu stuk zijn?

andere suggesties,ideeen, vragen?

mvg


sander

Geplaatst door

sanderhoogendijk (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Sander,

Vonkt hij toch nog op het moment dat hij niet aanslaat ? Zo niet, dan is waarschijnlijk je BDP ( Krukaspositie ) sensor het probleem..

Normaal moet hij aanslaan als hij vonkt, brandstof krijgt, compressie heeft en de distributie timing klopt.

Zou nogmaals kijken of hij vonkt op het moment dat hij niet aan wilt slaan.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo stefan,

ik heb de vonk geprobeerd door een bougie aan massa te leggen en starten... dus dan ga ik er vanuit dat hij vonkt tijdens starten...

ohw en waar zou me bdp sensor moeten zitten dan??? hij zit niet op me versnellingsbak en niet op me krukaspoelie-distributiezijde?
tenminste wat ik kan zien..

maar in ieder geval alvast bedankt voor het meedenken....

mvg

sander

De bougie kan wel vonken,maar wie zegt dat hij ook op het JUISTE moment vonkt.En daar komt ook bij dat de vonk misschien niet sterk genoeg is als deze moet vonken tijdens de compressie.
Heb jij nog de bobine aan het schutbord hangen en een verdeelkap? Zoja dan kan deze een mogelijke oorzaker zijn.
Of de hall-gever in de stroomverdeler is niet goed.Verdeelkap ook controleren.

ricky 10
badge

14 jaar

verdeelkap reeds al gecontroleerd, een hall-gever kan toch niet spontaan andere tijdstippen geven? heb wel de distributie gecontroleerd.

en ik heb ook een bobine aan het schutbord hangen, een bosch onsteking+module dus met stekker met 3 pootjes... valt deze door te meten ofzo??? en bougiekabels, hoeveel weerstand hebben deze normaal?

wederom alvast bedankt

Als eerste denk ik een defecte bobine.Ruik er eens aan,ruikt hij verbrandt?
Als er iets met de kabels is dan loopt de motor wel alleen slecht of ze moeten toevallig alle 4 tegelijk stuk zijn gegaan,lijkt me onwaarschijnlijk.

ricky 10
badge

14 jaar

Omdat de bougies op dat moment nat zijn als hij niet start, ga ik er vanuit dat je op dat moment ook geen vonk hebt, of hij vonkt erg zwak..

Je krukaspositie sensor zit op het onderblok, naast de versnellingsbak, zie ook de foto :

[url=http://img710.imageshack.us/i/23708567.p...][img]http://img710.imageshack.us/img710/731/2...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

[quote=stefan84]Omdat de bougies op dat moment nat zijn als hij niet start, ga ik er vanuit dat je op dat moment ook geen vonk hebt, of hij vonkt erg zwak..

Gr Stefan[/quote]
hey stefan en ricky allebei hartstikke bedankt, op jullie aanraden heb ik de bobine vervangen.
dit was het probleem..

hij gaf dus wel een vonk, maar waarschijnlijk dus niet sterk genoeg.
toen ik de bobine vervangen had en naar de oude keek zat er op de onderkant van het zwarte een barst en kon je de spoel zien zitten...

Txs voor de oplossing.

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.