Volkswagen Vento: slaat af start daarna heel soms meteen erna meestal na 10 a 15 m

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 2E

beste forum genoten,

ik heb een probleempje met mijn vw vento 2.0 (motercode 2E) uit 1993.
Het probleem ia dat hij stil valt tijdens het rijden dan zakt die weg in zijn toeren of als je voor het rode light staat te wachten slaat die af. en daarna bijna niet meer wil starten heel soms direct daarna maar normaal gesproken duurt dat 10 a 15 min of langer.
Heb er remmen reneiger in gespoten en dan slaat die aan maar ook meteen af.
Dus moterhuis schoon gemaakt ging 2 weke goed en het kwam weer terug.
Alle Kabels en contact punten gecontroleerd.

En dan gisteren
De benzine pomp hoor je lopen, toch even eraf gepakt en schoon gemaakt.


En nu zo'n 75 km gereden en is niet meer af geslagen, alleen nu wou die niet starten nadat ik bij de benzinepomp sigaretten halen was(moter was warm).

Hopelijk kent iemand dit probleem en kan mij daar meer over vertellen.

MVG
Bart

Baha

Geplaatst door Baha (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Vento? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

ricky (0) PRO, 14 jaar geleden

Je bedoeld aanslaan ipv starten neem ik aan?
In de meeste gevallen ligt dit aan de bobine of het contactblokje achter contactslot,maar zou eerst bonine laten controleren/vervangen.

Baha (0), 14 jaar geleden

Aanslaan bedoel ik.
Bedankt voor de informatie, Het contactblokje wil ik al na laten kijken en evt laten vervangen omdat dat de radio het alleen doet als ik de auto op contact zet. Heb het met meerdere radio's geprobeerd.
Zal morge naar de garage gaan om het te laten controleren.
ik hou je op de hoogte

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bart,

Ik vermoed dat je probleem in de BDP sensor zit ofwel krukaspositie sensor, weet even niet of jij een losse hebt op het onderblok, of dat deze bij jou in de ontsteking zit ( hall sensor )

Je kan hetvolgende eens proberen, als hij niet meer aanslaat, kijk dan eens of de bougie's nog vonken, neem anders een bougie los mee, en trek op het moment dat hij niet meer aanslaat een bougiekabel eraf en steek de bougie erin,

Gr Stefan

Baha (0), 14 jaar geleden

bedankt voor uw reactie's,

Sorry voor de laten reactie, heb het druk met werk en rij dan in mijn werkbus.
Heb vandaag het contactblokje vervangen, de radio speelt wel tijdens het rijden deed die voorheen niet.
Morge dus morge ga ik de rest controleren en evt. vervangen.
Want hij slaat constant af en als die warm is slaat die bijna niet aan.Of slaat aan en slaat aan en direct weer af.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hou ons op de hoogte Bart, ben wel benieuwt..

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Das een Hall gever,

Als deze weer afkoelt start ie weer.
Ik weet niet of je een toerenteller hebt.

Zo ja kijk daar dan naar komt de toerenteller niet los dan is de hall gever defect.

Baha (0), 14 jaar geleden

De toerenteller werkt goed,
Vonke doet die ook erg goed, ben nu de computer en startonderbreker aan het controleren,
Zat namelijk een kapotte zekering

pieter1981 (0) PRO, 14 jaar geleden

Kan ook een draadbreuk zijn bij de stekker van carb. huis.
Onder die rubberafdichting v/d stekker

Baha (0), 14 jaar geleden

Dat ga ik morge controleren neem deze week de auto mee naar waar ik verblijf als ik moet werken.
Heb dus de zekering vervangen en de computerstekker even met contact spre schoongemaakt.
Nu lijkt die wel beter te lopen blijft op de 800 rpm bij stilstaan en hij stottert niet meer en afslaan is ook nog niet gebeurd. Alleen toen ik stilstond om te bellen en na zo'n 10 min sloeg die weer af

Nu viel mij wel op dat er een hoop getik onder het dashboard vandaan, Het lijkt onder de klokken vandaan te komen. Ik heb een vermoeden dat het een relais is. Dus zal deze week gaan zoeken waar het getikt vandaan komt. En verder toch de startonderbreker eraf koppelen omdat dit de 3de auto is die ik ken met dit probleem en alle 3 hebbe ze een startonderbreker. De andere auto's waren een audi 80 2.3 5cyl bj 1992 en een volvo 850 2.5 20v 5cyl bj 1992.
Weet iemand zo welke kleur kabel ik moet doorknippen.

MVG
Bart

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bart

Je moet niet alleen een kabel door knippen, maar je moet de 2 onderbroken draden, dus de originele eerst los maken van de onderbreker en dan weer aan elkaar maken, anders werkt het niet..

Gr Stefan

Baha (0), 14 jaar geleden

Ben vandaag gaan rijden van eindhoven naar omgeving zwolle,
Ben 4 uur onderweg geweest. Omdat de auto er regelmatig mee ophield.
Het was begeven moment zo als de auto uitviel en k de auto starte dat hij de digitale tijdsklok de hele tijd op 0.00 sprong. Nu is mijn vraag zit het geheugen op de computer of heeft het een apart geheugen.
Morge ga ik het dashboard deels monteren om de startonderbreker er tussen uit te halen.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Dat je klok op 0 springt kan ook duiden op een slechte accu, bij een te lage spanning kan de klok wegvallen, maar dat zou je ook moeten merken als je hem start, draaide de motor op dat moment wel snel genoeg rond of heel langzaam ?

Als hij wel normaal rond draait, dus de accu en dynamo in orde zijn, kan het ook nog in de bedrading zitten of een slechte massa..

Je klok heeft gewoon constant spanning, vandaar dat de tijd ook blijft staan, als die spanning ( gedeeltelijk ) wegvalt, door een slechte accu of een probleem in de bedrading, kun je dit dus krijgen.

Baha (0), 14 jaar geleden

Hij start hem niet zwak of iets dergelijks,
het was pas de 2 de x da hij de klok opnieuw zette.
1x nadat ik de benzinepomp eruit had gehad en de andere x gisteren toen die uitviel.
heb de accu polen gecontroleerd en de plus zat wat los en was wat geoxideerd vanmiddag dus weer geprobeerd en viel weer weg uit zijn toeren begon te stoteren terug geschakeld en vol gas pakt die hem even op maar sloeg daarna gewoon weer af.
Maar ik hoorde een hoop getik en gebrom, ben daar vandaag naar gaan zoeken en de senor van de climatronic tikt wat en de Nullastregelklep ook. Dus er even uit gepakt en schoon gemaakt een tijdje stationair en het getikt en gebrom lijkt weg te zijn.
Ga zo meteen na het eten proberen of het echt heeft geholpen.
Tevens de massa gecontroleerd lijkt ook goed, alleen op het moter blok zit 1 aansluit ijzertje met 3 punten,
Bij mij zijn er 2 in gebruik en er hangt 1 kabeltje los met een stekkertje dus zal die er straks ook maar even op aan sluiten weet niet wat het doet.

Denman (0), 14 jaar geleden

Relais 109?

http://wiki.tdiclub.nl/Relais109

Baha (0), 14 jaar geleden

bedankt ga zo meteen na het eten meteen kijken of dat het is.
De kwalen die die persoon beschrijft heeft de mijne ook.

Baha (0), 14 jaar geleden

Wou het relais gaan zoeken,
Dacht eerst even te tanken kom terug de oprit op rijden en hij begint heel erg hard te schokke, alsof het een tractor is, hij schokt ook heel erg in het toerental toen is die afgeslagen en krijg hem niet meer aan de praat.
Begonne me de bougie die zijn pik zwart.
De roter verdeelkap eraf gepakt en er zaten aan de binne kant wat 'brandvegen' plus dat decontact punten pikzwart zijn en hij stonk nogal naar verbrande lucht.
Even schoon gemaakt maar hij slaat niet meer aan. Dus ga maar opzoek naar een andere bobine. en anders toch de ontsteking of iets dergelijks.

Baha (0), 14 jaar geleden

Gisterenavond de vw specialist erbij gehaald.
En de timming staat niet goed plus da de distibutieriem er extreem los oplag.
Dus het hele probleem ligt naar alle warschijnlijkheid bij deze 2 dingen.
Morge hoor ik hoe of wat.

MVG

Bedankt voor de reactie's

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Vento of stel zelf een nieuwe vraag.