Help ik zit ergens mee en weet niet meer wat het kan zijn! Wie weet raad a.u.b.
Ik heb een VW Vento GT 2.0 85kw en de ene keer als je start loopt hij soms maar voor een minuut op 3 cilinders en daarna weer normaal op vier cilinders. De andere keer als je hem start is er niks aan de hand en nu vandaag na het starten liep de motor constant op 3 cilinders. Eindelijk op het adres te zijn aangekomen op 3 cilinders waar ik uiteindelijk maar tien minuten geweest ben, stapte ik daarna weer in de auto en na het starten liep hij de hele terugreis weer normaal. Ik weet echt niet meer wat het nu kan zijn, want ik heb het volgende allemaal vervangen.
-nieuwe bougies
-nieuwe bougiekabels
-nieuwe bobinekabel
-nieuwe bobine
-nieuwe stroomverdeler (ontsteking)
-nieuwe rotor
-nieuwe rotorkap
-nieuwe luchtvolumemeter
-nieuw gasklephuis
-nieuwe lambdasonde
-nieuwe temperatuurvoeler (de bekende)
Het enigse wat ik nog niet vervangen heb is het brandstoffilter. Wie weet raad voor me, met dit probleem. HELP!!!!!!
Alvast bedankt!!!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rookt de auto na starten endan op 3 cil lopen??
lijkt of een bougie vet slaat door olie lekk langs klepseal
Nee de auto rookt niet dan en hij loopt direct na het starten op 3 cilinders.
17 jaar
Rotte verstuiver?
Ricky.
als je start en hij op3 cil loopt
zet m uit en draai de bougies er uit
als er 1 zwart is weet je welke cilinder t is compressie meten verteld meer
Ok, maar ik heb er net sinds een paar weken nieuwe bougies in en de oude waren helemaal niet zwart, maar licht bruinig zoals het hoort. Zou het misschien aan de injectoren kunnen leggen? Ricky en Cars en Motors alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden tot zover. Dat waardeer ik echt. En hoe kun je de injectoren testen?
17 jaar
Ga eerst eens uitzoeken welke cylinder niet mee doet op dat moment.
Laat de motor stationair draaien op het moment dat hij op 3 cyl loopt.
Trek dan 1 voor 1 de bougiedoppen los met een tang en handschoen (pas op voor schok).
Trek je er nou 1 los en je hoort geen verschil in de motor,dan doet die cylinder niet mee.
Dan blijven er nog 3 dingen over,verstuiver op die cyl werkt niet,ontsteking op die cyl werkt niet,of een mechanisch probleem (kleppen,stoters enz).
Dan weet je in ieder geval al meer.
Ricky,
Hoi Ricky,
Alvast hartstikke bedankt voor de tip. Ik denk zelf dan ook dat het een verstuiver is, want aan de ontsteking kan het niet liggen, want alles is hagelnieuw en origineel(zie mijn eerse tekst bovenaan dit topic. Aan een mechanisch probleem denk ik ook niet aan. Ik moet maar weer afwachten wanneer hij weer op 3 cylinders loopt, want vanmiddag zijn we weer weggeweest en toen liep hij weer gewoon normaal. Ik blijf de wacht houden en zal dit moeten oplossen. Kan zoiets ook aan de brandstofverdeler liggen in plaats van de verstuiver? Of de pakkingen die op de verstuivers zitten........
17 jaar
probeer anders eerst een brandstof systeem reiniger
als er een injector blijft hangen is het misschien vervuiling
Dat heb ik al gedaan. Maar daar reageerde hij niet op.
17 jaar
vacuum slang naar de rembekrachtiger niet lek thv je inlaatspruitstuk,is een stukje rubberslang zit vaak een gat in.komt veel voor bij volkswagen ,ff goed controleren.Grtzz.Wieberen
Bedoel je de onderdrukslang die op de rembekrachtiger zit?
17 jaar
En die slang heeft toch alleen als functie dat je rempedaal licht werkt. En mocht je rempedaal zwaar gaan dan is deze vacuumslang lek! Of heb ik dat mis?
17 jaar
[quote=VentoGT85kw]En die slang heeft toch alleen als functie dat je rempedaal licht werkt. En mocht je rempedaal zwaar gaan dan is deze vacuumslang lek! Of heb ik dat mis?[/quote]
Deze slang hoeft maar een beetje lek te zijn en de motor gaat daardoor valse lucht aanzuigen,waardoor hij slecht gaat lopen,maar daardoor gaat hij niet op 3 cylinders lopen.
Kwa remwerking merk je op zo'n moment weinig tot niets van,tenzij heel erg lek.
Ricky,
Als hij op 3 pitten loopt de betreffende injector even een klap met de achterkant van een schroevendraaier geven. Loopt hij daarna normaal dan weet je genoeg, deze injector uitbouwen en bij een bosch service ter reiniging aanbieden. (hebben een ultrasoon bad en een of ander goor goedje daarvoor; en testen hem daarna ook)
Lost dit je probleem niet op, dan de injector vervangen; maar als je zo ver bent, zorg dat je stevig in je schoenen staan aan de onderdeelbalie. Ze zijn duuuuuuuuuur.......
Persoonlijk zou ik de moeite en tijd besparen door de verstuiver gewoon van de sloop te halen,zijn als bosjes te krijgen voor een paar tientjes.
Ricky.
[quote=ricky]Persoonlijk zou ik de moeite en tijd besparen door de verstuiver gewoon van de sloop te halen,zijn als bosjes te krijgen voor een paar tientjes.
Ricky.[/quote]
Als ze van een vers wrak komen prima, komen ze uit het bekende rek vandaan of van een motor die al half gestript is dan zijn de injectors uitgedroogt en heb je binnen de korste keren weer ellende.
Injectors bewaren?? Altijd in een pot met benzine.........
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar