Hoi
hier nog maar eens een vraagje
waneer ik mn moter start.zonder gas te geven uiteraard.
slaat hij wel eens naar de 2000 en een enkele keer naar de 3000 toeren
motor doet dit niet vaak, maar zo ongeveer 1 op de 40 keer starten, toch wel
ga er straks mee op vacantie, en hoop niet in zo een buitenlandse garage terecht te komen.
of stil te gaan staan
ben benieuwd
Ook vraag ik me af
waarom, als ik de wagen verlaat, en dan na 30 seconden ongeveer, de wagen zichzelf afsluit.
dit doet hij niet altijd, moet de wagen ook wel sluiten als hij een hele dag, niet op slot is gegaan uitzich zelf.
ben wederom benieuwd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
[quote=bbase]Hoi
hier nog maar eens een vraagje
waneer ik mn moter start.zonder gas te geven uiteraard.
slaat hij wel eens naar de 2000 en een enkele keer naar de 3000 toeren
motor doet dit niet vaak, maar zo ongeveer 1 op de 40 keer starten, toch wel
ga er straks mee op vacantie, en hoop niet in zo een buitenlandse garage terecht te komen.
of stil te gaan staan
ben benieuwd[/quote]
temperatuursensor G-62 vervangen is hiervoor de oplossing (kosten 24,-)
Gr. paul,
OK Paul bedankt weer voor het snelle antwoord.
raar dat het in een temperatuursensor zit.
heb je hier een beetje uitleg over
ik geloof je hoor.
maar ben nieuwesgierig
waar zit die G-62 trouwens, want die ga ik wel vervangen
en het probleem van de deuren die de eene keer wel en de andere keer niet na 30 sec op slot gaat
weet je daar ook iets van
iemand vertelde dat dit in het instruktie boekje staat
maar dat heb ik niet
alvast bedankt weer
Gr Nico
17 jaar
een defecte sensor geeft een verkeerde temperatuurwaarde door aan het motorregelapparaat (ecu)
bij oa een warme start "denkt" het regelapparaat dan dat de motor koud is en laat de motor daarom iets versneld stationair draaien.
omdat de motor in werkelijkheid niet koud maar warm is, loopt dat "iets" versneld stationair draaien een beetje uit de hand en resulteert in een veel te hoog stationair toerental.....
de temperatuursensor bestaat namelijk uit 2 delen.
het zijn eigenlijk 2 voelers in 1 behuizing.
1 deel is voor de meter.
1 deel is voor het motorregelapparaat.
bij jou is waarschijnlijk dat deel dat dient om het motorregelapparaat van temperatuurinformatie te voorzien een beetje de weg kwijt.
sensor G-62 bevind zich (indien je voor de auto staat) in een watermondje rechts aan de cilinderkop.
Gr. paul,
[quote=bbase]en het probleem van de deuren die de eene keer wel en de andere keer niet na 30 sec op slot gaat[/quote]
hier heb ik het vermoeden dat het probleem in het slot zelf zit, een defect slot komt helaas bij bosjes voor.
Gr. paul,
ok Paul
ga wel ff proberen of ik er achter kan komen
nog bedankt voor je snelle reactie
Gr Nico
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar