close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf: bougies vervangen

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 fsi

Beste forum ik wil mn bougies van mn golf vervangen.Onder de beschermkap kom ik vier blokjes tegen met bekabeling, zitten hier onder mn bougies?En zijn dit dan de bougies doppen waar de bougies onder zitten.(zie foto)Hoe haal ik die weg en zijn die modules soms je bobines,veel vragen maar ik hoop dat iemand mij kan antwoorden alvast bedankt Peter .[url=http://img503.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img503.imageshack.us/img503/417/d...[/img][/url]

Geplaatst door

peter192 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

peter

motor is voorzien van een DIS-ontsteking, zo heeft iedere bougie een eigen bobine.

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Hallo kan ik die bobines makkelijk demonteren en daarna de bougies eruitdraaien?

peter192 0

17 jaar

Er is speciaal gereedschap maar als je de schroevendraaier er onder zet kun je ze zo naar boven eruit trekken.
Als je dan een juiste bougiesleutel hebt kun je ze er uitdraaien.
Bougies gaan trouwens 60.000 km. mee

Benny Vee 0
badge

17 jaar

[quote=peter192]Hallo kan ik die bobines makkelijk demonteren en daarna de bougies eruitdraaien?[/quote]
peter

iedere bobine is tevens een bougiedop, stekkers verwijderen, bobine naar boven losnemen, pas dan kom je bij de bougie's

Gr. paul,

P. Kelder 0
badge

17 jaar

Dank jullie voor de uitleg gr Peter.

peter192 0

17 jaar

Beste Peter,

Toch nog even een tip:: Deze staafbobine - doppen die zijn (erg kwetsbaar) vooral het eerste type nadien is er een revisie op gekomen en zijn deze ietjes beter geworden maar toch blijven opletten met deze bobineunits. Deze bestaan namelijk uit twee delen met een kermamiek hulselement die zeer dun en breekbaar zijn en tevens geplakt zit in het bobinespoel ook een kwetsbare consctructie die slecht tegen draai en wrik krachten kan .De tip die je kreeg om er een schroeverdraaier onder te zetten wil ik je ten zeerste afraden je kunt hiermee het keramiek in de staafbobine ernstig schade toebrengen zonder dat je het gelijk merkt.Zoals al gezegd is er speciaal gereedschap voor zodat het geheel rechtstandig omhoog gedrukt kan worden zonder dat de krachten te veel van een kant komen d.m.v een schroeverdraaier of draaiers eronder te zetten en wrikken... foei foei!!!

Het zal overigens niet de eerste keer zijn dat het zo gedaan word hoor!!! of gewoon met de hand veelal in een alle merken Garage die daar dan geen weet van hebben. Het kan ook best een tijdje goed gaan ondanks dat het keramiek toch al een scheurtje heeft opgelopen door deze wrikactie,maar die word al snel groter en vonk overslag is zeker het gevolg van deze schroeverdraaier actie ..Tip zit er zelf niet mee te prutsen als je niet zeker weet waarmee je bezig bent .... ga dan gewoon naar de Dealer... het bespaart je wellicht een hoop elende zo net voor de vakantie

NB:deze staafbobine - doppen kosten ca 35,00 excl per stuk

succes.

snowman11000 0

17 jaar

Oke snowman ik wil je hartelijk danken voor je uitleg ,ik was ernog niet aan begonnen maar ga me nu wel bedenken of het wel verstandig is om het inderdaad zelf te doen nogmaals bedankt voor je mooie uitleg Gr.Peter.

peter192 0

17 jaar

Da's zeer verstandig Peter, .....en graag gedaan hoor!!!:))

snowman11000 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.