auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf I : vering/onderstel

Bouwjaar: 1981, Brandstof: Benzine, Motorcode: jb 1.5

Hallo

Ik heb even een vraagje over mijn vering/onderstel. Als ik normaal over een drempel rij dan heb ik af en toe wel is dat hij een kij harde knal geeft dus net of er geen vering onder zit dit komt vooral van de rechter voorveer af. nou is mijn vraag ligt dit aan mijn veren of aan mijn schokdempers.

alvast bedankt

Geplaatst door

martijn19922 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit er geen gebroken veer onder ?

jan5047 0
badge

12 jaar

dat durf ik niet te zeggen daar heb ik nog niet naar gekeken. Maar neem aan van niet want heb er maar heel af en toe last van als ik over een flinke drempel rijdt bij gewone drempels of hobbel wegen heb ik er eigelijk geen last van dan werkt hij wel goed.
Maar zal morgen wel is kijken want je weet maar nooit natuurlijk.

martijn19922 0

12 jaar

dat durf ik niet te zeggen daar heb ik nog niet naar gekeken. Maar neem aan van niet want heb er maar heel af en toe last van als ik over een flinke drempel rijdt bij gewone drempels of hobbel wegen heb ik er eigelijk geen last van dan werkt hij wel goed. En rij er nu al een maand of 4 mee maar begin het begint nu vervelent te worden.
Maar zal morgen wel is kijken want je weet maar nooit natuurlijk.

ps er stondt bij mijn apk papieren trouwens dat er een schokbreker lekte.

martijn19922 0

12 jaar

dat kan natuurlijk ook de oorzaak zijn

jan5047 0
badge

12 jaar

Heb het probleem nog niet opgelost want nieuwe schokbrekers heeft bijna geen efect gehad. Hij doet het nou wel minder maar over vlinken drempels nog steeds.
Maar heb een week of drie geleden iemand gesproken die het zelfde probleem heeft gehad en bij hem lag het aan de rubbers van de draag arm dus deze ga ik binnen kort nog vervangen.

martijn19922 0

12 jaar

Heb je bij het vervangen van de schokbreker die schuimrubber bus ook over gezet of door een nieuw vervangen .? Die veer weg is maar +- 10 cm en een beetje heuvel hoger .
Volgens mij zit de vering aan z'n eind .
Groeten.

Punt 65
badge

12 jaar

Die heb ik mee over gezet klopt ja. Maar dat kan denk ik wel kloppen dat ze aan het eind zitten want er zitten rode verlagings veren onder (vorige eigenaar). En ben eigenlijk ook van plan om er weer originele onder te gaan zetten. maar die verlagings veren zitten na mijn idee een stuk sneller op hun eind als de originelen.

martijn19922 0

12 jaar

Dag Martijn,

Verlagen betekend kortere veerweg staat stoer maar het comfort is snel weg.
Hierdoor krijgen ook ander delen Flinke optatters en slijtage gaat dus harder, niet alleen van jou nieren.
Gewone schokdempers werken op de normale ( lange ) veerweg verlaag jij de auto, moeten er dus sterkere dempers
gemonteerd worden.
Dit is om het doorslaan te verminderen.
Doe jij dit niet krijg jij een springende auto.
Kijk zeker goed naar de draagarm rubbers.
Als jij de auto verlaagd moeten de draagarm rubbers ok zijn en opnieuw in de nieuwe (rust) stand vast gemaakt worden.
Dit om voortijdig afscheuren te voorkomen.

Groeten Oscar

oscar v 0

12 jaar

Bedankt voor de informatie. De schokdempers zit wel goed denk ik want heb een maand geleden koni sport schokdempers er onder gezet. Maar ben nu zo als ik dit hoor helemaal van plan om weer orginelen veren er onder te zetten. Want vindt zelf verlagen ook niet alles. Maar bedankt voor de tips want als ik de orginelen veren er weer onderleg dan kijk ik ook gelijk heel mijn draagarm na dan.

martijn19922 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.