Op een of andere manier verlies ik koelvloeistof. Hij geeft regelmatig aan dat niveau te laag is.
Er zijn geen lekkagesporen te vinden. En de koppakking is ook al getest. Iemand een idee?
Het betreft een VW Golf tdi 81KW, bouwjaar 11-2000.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedankt jongens.
ik ga er verder mee aan de slag. bedankt voor de reacties.
Til de vloermatten voorin de auto eens op, is het hier nat (en plakkerig), dan heb je een lekke kachelradiator. Komt wel eens meer voor.
Waarschijnlijk praten we over een ajm motorcode.
Als dat het geval is en je vind onder de vloermatten geen sporen
moet de kop er wel af.
Cilinderkop controleren en koppakking vervangen.
Hebben we er al verschillende van gehad ook in de passat van 2000 met een ajm motor
Volgens internet (spyderweb.nl) betreft het een AHF, ASV motorcode.
Onder de vloermatten is het kurkdroog. Geen bijzonderheden.
De koppakking is reeds gecontroleerd door middel van een vloeistof in een apparaatje.
Mocht de kop eraf moeten wat zijn dan ongeveer de kosten? Is het de moeite of is inruiler beter
18 jaar
Achter in de koffer is een sticker geplakt of in het serviceplanboekje staat je motornummer.
Bel ff een dealer die hebben pakketprijzen en kun je overwegen wat je doet.
Normaal is koppakking de oorzaak en kan dezelfde kop er zo weer op maar ze moeten wel even kijken of ie niet krom is.
jarrik
is de motor HEET geweest? zo niet (wel even controleren) dan kan de kop er zo weer op.. dit klusje is een appeltje & eitje.. het stelt geen bal voor....
paul,
Quote: "Bel ff een dealer die hebben pakketprijzen en kun je overwegen wat je doet."
Is meer: Bel de dealer ffe, schrik van de pakketprijzen en ga even rondshoppen voor een beter aanbod.
Zoals Paul al zegt, het is een appeltje en eitje, iemand die het vaker gedaan heeft is er zo mee klaar.
Is de radiateur niet lek ,het gebeurd ook wel eens dat de radiateur van de motor aan de zijkanten begint te lekken.
Check maar eens aan de onderzijde van de radiateur die slaat dan wat rose uit tgv koelvloeistof verlies Grtz. Wieberen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar