auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen gti 16v: loopt slecht

hallo allemaal

het gaat om het volgende, als ik mijn golf start is er niets aan de hand, loopt gewoon goed. maar als ik dan volgas geef ( warme motor of koude maakt niet uit) dan houd hij in en stottert als een gek.als hij koud is en ik kom aanrijden bij een stoplicht gaat hij vaak uit ,na een minuut of 10 gaat hij niet uit maar valt dan even terug en loopt dan gelijk weer goed stationair.als hij eenmaal rijdt is er niks aan de hand kan gewoon gas geven en houd ook niet in.het is alleen van stationair als ik gas geef sputtert hij, gaat alleen goed als ik langzaam optrek.het is net of de onsteking niet optijd vervroegd

wie kan mij alsjeblieft helpen

Geplaatst door

dennis2159 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

het is een gti 16v met motercode pl

dennis2159 0

18 jaar

zou handig zijn als je even aangeeft wat voor motor er in zit......

audia4 0
badge

18 jaar

Als eerste denk ik aan de blauwe temperatuursonde. ffe checken op ohmse weerstand, warm en koud. Moet verschillen.

Anders

luchtmassameter of lambdasonde of gasklep.

Gasklephuis kan je schoonmaken.

Lekkage inlaat of uitlaattraject kan ook. Tussen luchtfilter en cilinderkop moet alles potdicht zijn, dit geld ook voor de uitlaat van cilinderkop tot katalysator. Van de uitlaat geven de pakkingen tussen kop en spruitstuk de strijd nog wel eens op.

Verder, kom je er niet uit, laat er dan even een monteur naar kijken, met meten wat er uit de uitlaat komt, en wat luchtmassameter en lambdasonde doen kom je er wel uit.

audia4 0
badge

18 jaar

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Heb nieuwe lambda sonde, gasklep gereinigd, nieuwe tempr sensor, injector spul in de tank, goeie olie op peil. etc.. Helpt bijna niets.. Mijn auto heeft inmiddels bij verschillende garages gestaan, ze vonden niets, geel foutcodes. Heeft me al een klein vermogen gekost.

Maar .. Je zou zo zeggen dat je hall sensor kapot is, en/of je verdeelkap, bougies & kabels.. Dat is dus de (complete) ontsteking. Bij mij is dat, op de Hall-sensor na, een jaar geleden gedaan, en dat hielp destijds goed. Als je die auto laat uitlezen kunnen ze geen storingen aan de onsteking zien.. Dus daarin kan evengoed een fout zitten, al geeft de auto dat niet aan.

Verdeelkap kost echt 10 euro of zo, en bougies zijn ook niet duur. De kabels heb je voor 6 tientjes in totaal.. De complete ontsteking is weer wel 300 euro of zo volgens mij.

Ik ga dat eventueel ook nog proberen..

hanz4101 0

18 jaar

bougies verdeelkap rotor bougiekabels en ontsteking reeds vervangen, met helaas geen resultaat. ook hall gever met een goed lopende gti gewisseld geen verandering

toch bedankt voor het meedenken

dennis2159 0

18 jaar

harry mijn uitlaatspruitstuk is inderdaad een beetje gescheurd en mijn kat is ook leeg , is de kans dan groot dat dit het euvel is?
als ik rijd is er geen probleem ,alleen als ik van stationair gas geef dan gaat ie sputteren ,maar pakt hem dan wel weer op.
met overschakelen ook geen problemen.

groet dennis

dennis2159 0

18 jaar

nee dat denk ik niet dennis..

het probleem zit em in iets anders..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

stefan heb jij misschien een idee in welke richting ik het moet gaan zoeken?

groet dennis

dennis2159 0

18 jaar

Dennis

zit met een soort gelijk probleem ( KR )

lijkt wel of hij op de een of andere manier niet genoeg spanning krijgt bij intrappen gaspedaal..dan stottert hij ook,dynamo e.d. zijn goed!accelereer je rustig is er niks aan de hand,trap je het gas in doet hij dat wel!hoe meer verbruikers aan staan,hoe erger het word!

als ik de accu een nacht aan de lader hang en rijden ga,gaat hij perfect zonder problemen!heb de accu al verwisseld met een andere,ook de dynamo is veranderd,laad 13,5 v bij...

heb je de onsteking vervangen door een nieuw exemplaar ?
zo nee,maak hem eens schoon met remreiniger,dus als je de verdeelkap eraf haalt,spuit je de eventuele troep uit de ontsteking met remmenreiniger..

Stefan

stefan84 0

18 jaar

ik ga dat even proberen.

bedankt voor de tip.

groet dennis

dennis2159 0

18 jaar

heb wel is een pl gehad met een kapotte brandstofpomp. normaal rijden ging goed maar veel gas geven en hoog in toeren ging die stotteren en haperen...
suc6, grtz

ron10356 0

18 jaar

het is juist niet in hoge toeren , maar als ik van stationair goed gas geef dan gaat ie stotteren en pakt hem dan wel weer op.
maar het is wel vervelend.

toch bedankt

dennis2159 0

18 jaar

het is waarschijnlijk een van de drie temperatuursensors op de zijkant van de kop onder de ontsteking die van mij had dit ook je kunt ook gewoon het blauwe stekkertje loshalen

Monteuse 0

18 jaar

als ik dat stekkertje loshaal wat moet er dan gebeuren?

groet dennis

dennis2159 0

18 jaar

[quote=dennis2159]als ik dat stekkertje loshaal wat moet er dan gebeuren?

groet dennis[/quote]
dan moet het over zijn

Monteuse 0

15 jaar

topic is bijna 3 jaar oud, als hij het nou NOG niet gevonden heeft, is het wel echt erg.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

heb de auto al lang niet meer ,maar zie niet waar je het topic kunt verwijderen

dennis2159 0

15 jaar

spoort de nieuwe eigenaar van de auto op, zeg dat er nog een topic voor hem openstaat, waarom zijn auto zo slecht loopt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.