Volkswagen Transporter: verliest vermogen na 3000 toeren

Bouwjaar: 1999

alles gaat normaal rijdt goed weg. opeens mis je vermogen in de 5 versnelling kom je niet verder dan even over de 3000 toeren en 120 km per uur. als ik opnieuw start schijnt het probleem gereset te worden want dan gaat ie weer voluit. rijdt je rond de 3000 toeren en wil je weer wat harder heb je pech ben je je vermogen weer kwijt. als het goed gaat en je gaat naar de 4000 toeren met optrekken ben ik al een paar keer het gas kwijt geraakt. de motor blijft lopen op 1100 toeren maar reageert niet meer op het gaspedaal laar je hem zo ff lopen dan gaat het gloei spiraaltje op het dash bord branden. diverse vw dealers hebben er naar gekeken. een deel van het stuurslot is vervangen geen resultaat, relais 190 vervangen geen resultaat(misschien ook kapot) nu denkt men aan het gaspedaal sensor.HELP HELP IK WORDT GEK VOORAL VAN DE REKENININGEN. vr gr ted

ted11286

Geplaatst door ted11286 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Transporter? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Tim_vr6 (0), 18 jaar geleden

Nou je auto springt in noodloop.
Laat hem eerst eens uitlezen door een goeie dealer,ze kunnen wel alles vervangen, maar als ze niet eerst kijken waar het probleem werkelijk zit, ja zo kan ik ook rijk worden.

Ik denk dat het aan de zo genoemde n75 ligt.
Dit is een bekend probleem.

Dat het lampje van de gloeispriraal begint te branden, dat is een sein dat de comp een fout heeft ondekt, en dan springt ie in noodloop (veilige modus, net als windows) zodat je nog wel kan rijden, maar dat er niks verder kapot kan.(turbo word uitgeschakeld, toeren worden begrenst enz.)

Zodra je het contact uitzet, reset hij zichzelf, maar het probleem blijft bestaan als het niet gerepareerd is, dus weer in noodloop.

Suc6.

jos_br.5980 (0) PRO, 18 jaar geleden

De gaspedaalpotmeter kan kapot zijn, dit is uit te lezen. Echter heb ik hier al meegemaakt dat er water bij de stekker van de ecu was gekomen. Na dit schoon gemaakt te hebben was het probleem over. Oja, dit was nadat ik de potmeter al vervangen had...........

Jos.

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

kijk op de turbo of de vacuum doos niet los zit

ted11286 (0), 18 jaar geleden

diverse garagisten hebben de computer uitgelezen. er is als laatste(gisteren) een nieuwe magneet klep opgezet. ook dit mag niet baten. de drie slangetjes die daar op zitten daar is er een behoorlijk van beschadigd. dit heb ik nu afgetaped. morgen een weekendje naar belgie. kijken wat ie doet. in belgie eens naar een garage, daar zijn ze vaak creatiever. de vacuum doos? kan je ongeveer uitleggen waar die zit en hoe die eruit ziet? de n75 wat is dat? de komende tijd misschien geen reactie maar iedeeen blijven welkom,vr gr ted

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

de vacuum doos zit boven op de turbo en daar zit een stangetje aan vast die naar de wastegate gaat en om de bevestiging van de vacuumdoos gaat het die zit met 2 m6 boutjes vast en deze gaan wel een los zitten en trillen er dan uit. grtjs john

johndoornbosch (0) PRO, 18 jaar geleden

en Ted er is zo onderhand toch wel een oplossing ? !!

ted11286 (0), 18 jaar geleden

ik ben net terug van vakantie uit belgie. daar kwam ik practisch stilte staan. naar een vw dealer gereden. deze heeft er een nieuw slangetje op gezet en een magneetklep tim hierboven had het bij het rechte eind kosten 145 euro. ook blijkt de lucht massa meter niet geheel goed te werken. volgens de belg kost me dat een 10 pk aan vermogen iets wat je nauwelijks merkt. voorlopig rijdt het weer. morgen naar mijn eigen garage eens kijken wat ze er daar van vinden. thanks voor alle adviezen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.