Volkswagen Golf II : verstelbaar brandstofdrukregelaar

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 GTI 8v

Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug een verstelbaar brandstofdrukregelaar (in combinatie met snelle nokkenas, chip, K&N 57i kit, spagetti spruitstuk) op mijn golf gemonteerd. Gaat opzich allemaal prima op 4 bar. Nu is ie verstelbaar tot 10 bar (niet dat ik van plan ben om em zo op te schroeven).
Blok en kop zijn trouwens 2500 km geleden gereviseerd (ter info).

Heeft iemand van jullie ervaring met een verstelbaar brandstofdrukregelaar en tot hoe ver kan ik hem zonder problem opschroeven?
Heb wel een aantal wilde verhalen gehoord maar ik wil het wel allemaal zeker weten.

Alvast bedankt!

Stanis

Stanis

Geplaatst door Stanis (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

De druk moet staan waar de chip voor ontwikkeld is. Niet hoger en niet lager.

Stanis (0), 14 jaar geleden

Oké bedankt, ga ik ff uitzoeken hoe dat zit

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Als de druk die de chip wil hebben beduidend hoger is dan de standaard druk, dan is je drukregelaar niet je probleem.
De benzinepomp kan die hogere druk wel eens moeilijk gaan vinden en de opbrengst daalt dan.

Is dit een bij elkaar horende set?
Dus de chip is ook bedoeld voor en gemaakt met exact die nokkenas die je hebt in combinatie met exact dat spruitstuk?

Stanis (0), 14 jaar geleden

Spagettie spruitstuk zat er op toen ik de auto kocht.
Chip is op de rollenbank uitgeschreven en de nokkenas is geplaatst op advies van de tuner.

Heb tot op heden (nu ook nog niet) geen problemen met deze setup gehad. Had de brandstofdrukregelaar gevonden in de schuur en was benieuwd hoe dit zou werken.

Lopen doet ie prima alleen vroeg ik me af tot welke druk ik het kon afregelen.

gr Stanis

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Goed, dan moet ie op de standaard druk staan.
Hogere druk, betekent te rijk staan en een hoger verbruik, te laag staan betekent te arm worden, hikken, horten etc en bij beide minder vermogen.

Heeft de afstelbare regelaar ook een vacuum-aansluiting zoals de standaard? Zo nee, dan MOET de standaard regelaar terug gezet worden.
Ik zou de standaard regelaar zo wie zo terug zetten, die werkt goed.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Stanis,

Allemaal leuk en aardig maar als hij goed loopt zou ik er niks aan doen,

Gr Stefan

Stanis (0), 14 jaar geleden

Oldford en Stefan,

Bedankt voor jullie advies. Heb de regelaar weer vervangen voor de orginele. Werkt prima zo.
De verstelbare regelaar is met een grote boog terug de schuur in gegaan.
Nogmaals bedankt.

gr. Stanis

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.