Volkswagen Golf I : probleem na ombouw motor

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 gti DX

Hey,

ik heb dus een andere motor laten inbouwen in mijn golfje cabrio van 87.
Origineel zat er hier een 1.6 carbu in (code RE), en nu zit er een 1.8 DX in van 83, deze is volledig gereviseerd door toen nog ne maat van mij.
Dus oliepomp, kleppen, bougies + kabels, injectoren enz is allemaal vernieuwd.
Nu de problemen die ik heb zijn watertemp. meter werkt niet meer (gaat constant op en af) maar het grootste probleem is dat de motor als die warm heeft constant uitvalt.
Vb. ik stop ergens leg de motor stil EN dan wil ie nadien niet meer starten, tenzij ik de fiche van de koudstart uittrek, als ik aan het cruisen ben en ik moet ontkoppelen voor bvb een stoplicht dan valt de motor uit.

Ik ben ten einde raad en weet niet meer wat te doen, mijne zogezegde maat heeft natuurlijk nadat hij is betaald mij in de steek gelaten, want na 2000km te hebben gereden verbruikte die meer olie dan benzine, resultaat is dat ik iemand anders heb moeten contacteren en we nieuwe zuigers hebben moeten zetten en de cilinderbuizen opnieuw hebben moeten honen, ook is de oliepomp opnieuw vervangen.
Dit heeft mij al ontzettend veel geld gekost, der is niemand die mij verder kan of wil helpen en nu staat deze wagen dus stil in de garage en is niet meer ingeschreven.

Waar zou het probleem zich kunnen voordoen, want ik had toch graag gehad dat deze wagen terug zou rijden.
Originele motor heb ik jammer genoeg ook niet meer.

PS ik heb zo goed als geen kennis van techniek en kan dus eigenlijk ook niet sleutelen aan een auto, tenzij olie en oliefilter vervangen

Grtzzz

luc schoenaers

Geplaatst door luc schoenaers (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Luc,

Lullig dat hij niks meer laat horen van zich, maar even bij het begin beginnen, het kan zijn dat als hij niet meer aanslaat, het probleem in de onsteking zit, misschien kun je wel even controleren of de bougie's nog vonken als hij niet meer aanslaat, gewoon een bougie meenemen en in een bougiekabel steken, bougie op de motor leggen en iemand laten starten.

Zo kunnen we wat uitsluiten om achter je probleem te komen.

Gr Stefan

luc schoenaers (0), 14 jaar geleden

ok van het weekend eens proberen en dan laat ik iets weten

thx

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Ga eens naar http://www.golfcabrionl/bb3portal.php

Daar zit ontzettend veel kennis over de Golf1 Cabrio, ook over motoren.
Zij helpen je wel op weg.
Ook veel Belgen zijn er te vinden.

luc schoenaers (0), 14 jaar geleden

weet het ben er ook zelf actief geweest maar heb niet echt een oplossing gekregen, en dit forum heb ik net leren kennen via een collega van het werk.
toch bedankt voor de tip, maar ik denk of hoop toch allesinds dat men mij hier wel gaat kunnen verder helpen

grtzzz

luc schoenaers (0), 14 jaar geleden

hey stefan,
heb daarnet met ne maat even geprobeerd, en ik krijg op alle 4 de bougies vonkjes.
maar nou hebben ze mij gezegd dat het ook aan de choke zou kunnen liggen, klopt dit?

grtzzz

Tom@ssini (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit geen choke op een DX, wel een warmdraairegelaar of koudstartversneller

luc schoenaers (0), 14 jaar geleden

[quote=Tom@ssini]Zit geen choke op een DX, wel een warmdraairegelaar of koudstartversneller[/quote]
zou het probleem daar dan kunnen zitten?
heb ook al opgemerkt dat er 2 stekkertjes niet aangesloten zijn, maar weet niet voor wat deze worden gebruikt

grtzzz

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Luc,

Maak eens een foto van je motor, of van de stekkers die los liggen..

Gr Stefan

luc schoenaers (0), 14 jaar geleden

[quote=stefan84]Luc,

Maak eens een foto van je motor, of van de stekkers die los liggen..

Gr Stefan[/quote]


vooraan motor


ik hoop dat je hier wat aan hebt

grtzzz

Punt (35) PRO, 14 jaar geleden

Luc. Dat element is voor de versneld -stationaire loop. je kan er 12 volt op zetten . Zonder spanning werkt het ook wel door de warmte van de motor , maar als rijwind hem weer af kan koelen dan gaat de motor weer sneller draaien. De doorlaat er van is ook nog stelbaar met dat kleine moertje 7. voor meer en minder snel. Aan het gasklephuis zit nog een grote stelschroef om hem sneller te laten lopen. Succes.

lange-frans (0), 12 jaar geleden

luc
dat is je warm loop heb een porsche gehad en daar zit die ook in gaan vaak kapot

ik heb evt een liggen van een porsche (is ook vw/audi).

dacht eigenlijk dat een DX een carburateur motor was , ik heb een golf 1 cabrio 1.8 carb.

boolean (0), 12 jaar geleden

Hoi Luc,

Mag ik vragen waarom je indertijd geen 16V KR motor hebt laten plaatsen? Deze blokken zijn zéér robuust en eenvoudig over te zetten op een Golf 1 Cabrio. Mocht je het probleem niet kunnen verhelpen, dan kan ik je adviseren deze conversie alsnog te doen.

Aan de stelschroef op je gasklephuis zou ik niet te veel draaien. Als de motor altijd goed heeft gelopen in de huidige positie, moet je die gewoon zo laten staan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.