close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf II : voorgloei-installatie doet het niet meer vw golf 1.6 diesel bj 8

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1600 d

hallo,
ik heb een vw golf type 2 diesel
toen ik em heb ingevoerd in nederland vorige week bleek af en toe bij inschakelen van richtingaanwijzer of ruitenwissers het voorgloeilampje te knipperen tijdens het rijden,
echter het voorgloeien was wel goed, en starte vrijwel direkt na het voorgloeien,
vanmiddag zette ik em op het contact en het gloeilampje was bij koude motor binnen 1 seconde weer uit en starte moeizaam,
nu gloeit ie helemaal niet meer, de zekering tegen het schutbord is nog wel heel,
dus kort samengevat: gloeit in het geheel niet meer, en gloeilampje knippert spontaan soms tijdens het rijden en bij inschakelen van richtingaanwijzers met grote regelmaat........iemand een suggestie?

Geplaatst door

geertdusseljee (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

jij weet zeker dat die grote zekering tegen schutbord nog goed is??even aan voelen die zijn ooit kapot zonder dat je dat ziet ,is deze goed vermoed ik je zekeringkast de boosdoener heb er verschillende destijds vervangen

Het probleem kan met de bedrading te maken hebben, denk dat aan een slechte massa!

Loop eerst de massa aansluitingen eens na, onder de motorkap op de accu, naast de accu, op bak / motor, ook zit een verdeelblok naast de zekeringkast met een parker vast, loop dit ook eens goed na..

Is dat allemaal in orde, kan het ook de temp sensor in de plastice flens zijn, of het gloeirelai werkt niet meer,

Maar aan die laatste 2 denk ik nog niet aan, aangezien je knipperlichten werken, het gloeilampje ook meegaat doen en dat mag niet,

Je kan ook eens meten of er spanning op de gloeiers komt te staan, wel bij koude motor, of trek de stekker even van de temp sensor af, normaal gesproken moet hij nu een 20 - 30 sec blijven gloeien..

Wat ook nog wel eens voorkomt zijn ingebrande contacten in de zekeringkast, en dan die van het gloeirelai ( dikke aansluitingen ) dus maakt hij soms wel en soms geen contact en dat zou je probleem ook kunnen verklaren, dan word het of een andere zekeringkast, of deze repareren.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hoi stefan deze is van 85 zit toch geen temp zender voor gloeien in of vergis ik me

Hee Robby,

Als het goed is heeft deze ook een sensor, op de cilinderkop aan de rechterkant ( tussen verstuiver 3 en 4 ) zit een plastice flens op de kop, daar waar de bovenste radiateurslang heen loopt, daar zitten 2 sensoren in, ene voor de meter op het dashbord en de ander voor de gloeiers..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

Even een foto ervan :

Rode pijl > Gloeiers
Blauwe pijl > Temp meter dashbord

[url=http://img210.imageshack.us/i/64528011.j...][img]http://img210.imageshack.us/img210/1133/...[/img][/url]

stefan84 0

14 jaar

jaja ik zie hem,ik zat alleen te denken 85 heeft dit niet,maar toch,inderdaad even stekker eraf moet hij lang blijven gloeien

hallo,

ik lees dit nu pas terwijl ie al warm is.....
ik heb idd et stekkertje er eens af gehaald en idd brandde het gloeilampje weer normaal,
kan he kwaad dat ik et stekkertje er af heb gehaald?

die van de gloeizender bedoel ik,
mits ik dan wellicht begin te starten na 10 seconden?

bedankt alvast voor de reacties.....

groet geert dusseljee

ik bedoel dus als ik et stekkertje niet terugplaats.....en zo blijf rijden.....

Geert,

Kwaad kan het niet meteen, maar repareren is beter.

Als de gloeiers spanning blijven krijgen gaan ze in no-time kapot, ik bedoel dus als ze constant spanning krijgen, nu gloeit hij ook al langer zonder de stekker op sensor, maar zou even de oorzaak proberen te achterhalen.

Steek de stekker nog eens op de sensor, en rommel nu eens met het relai, of haal deze er eens uit en bekijk de 2 dikke contacten in de zekeringkast eens goed, zijn deze verbrand of zie je er niks geks aan ? Als ze goed uitzien, rommel eens met het relai en zet hem op contact en kijk of hij wel normaal gloeit nu, wel bij koude motor proberen.

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

oke dank voor jullie reactie...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.