Volkswagen Golf V: Vervangen gloeibougies

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 SDI

Als er een gloeibougie kapot is is het dan noodzakelijk alle 4 te vervangen ?

robinvanginkel

Geplaatst door robinvanginkel (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

21 Reacties

Jan4927 (0), 15 jaar geleden

De "andere" zijn toch evenver "gesleten"?Ik doe het elke keer, en om de 2 jaar, alle 5 !

Meestal zal je problemen ervaren als je de wagen dringend nodig hebt... en voor zoveel die kosten: DOEN!!!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Het hoeft niet speciaal, meestal vervangen we ze toch allemaal....

Gr. paul

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Jan4927]Ik doe het elke keer, en om de 2 jaar, alle 5 ![/quote]
Doe je dit meer voor je gevoel....., of is het echt nodig ??

Gr. paul

robinvanginkel (0), 15 jaar geleden

Ik vraag dit omdat ik een storing op de gloeibougies heb en nu zegt men dat deze mischien blijft terugkomen omdat ze niet alle maar twee bougies hadden vervangen. Dat er dan een verkeerde spanning doorgegeven wordt ?

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=robinvanginkel]Ik vraag dit omdat ik een storing op de gloeibougies heb en nu zegt men dat deze mischien blijft terugkomen omdat ze niet alle maar twee bougies hadden vervangen. Dat er dan een verkeerde spanning doorgegeven wordt ?[/quote]
Wat is de storing..?

Gr. paul

robinvanginkel (0), 15 jaar geleden

Het emissions workshop lampje gaat elke keer branden. Foutcode hebben ze niet niet gegeven. Starten deed ie wel altijd goed.

stefan84 (0), 15 jaar geleden

denk dat je het probleem ergens anders aan het zoeken komt en niet in de gloeiers!indien het gloeilampje gaat branden komt er gewoon voor bepaalde tijd je accuspanning op te staan,waardoor ze beginnen te gloeien..ze krijgen allemaal dezelfde spanning,als er een gloeispiraal defect zou zijn,gloeit hij uiteraard niet meer op die desbetreffende cilinder.

Wat is het probleem met de auto eigenlijk ? en hebben niks over die foutcode gezegd of wat je eraan doen kan ?

Gr Stefan

Beunhaas (530) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Jan4927]De "andere" zijn toch evenver "gesleten"?Ik doe het elke keer, en om de 2 jaar, alle 5 !

Meestal zal je problemen ervaren als je de wagen dringend nodig hebt... en voor zoveel die kosten: DOEN!!![/quote]
Is dat een 5 cilinder?

Jan4927 (0), 15 jaar geleden

Is een AAB = 5 cilinder...

Alle 5 in één go vervangen, anders blijf je bezig en zal je na een tijd je accu ook vervangen wegens krom getrokken platen, door herhaaldelijk starten...
Op 4 kaarsen kan je nog starten (blauwe rook de eerste 10 SEC), de volgende kaars die sneuvelt laat je niet meer starten, en daar sta je dan...
Dus periodiek vervangen is het beste... kosten toch niet zo veel!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Jan4927]Dus periodiek vervangen is het beste... kosten toch niet zo veel![/quote]
Jan

Je maakt een ander iets wijs...., en jaagt jezelf op onnodige kosten.....
En het mag in uw ogen dan allemaal niets kosten, iets wat niet nodig is, is iedere cent te veel.....

Gr. paul

hellbat (0) PRO, 15 jaar geleden

banden ook preventief laten vervangen om de 2 jaar, anders heb je meer kans dat je lek rijdt, ook remblokken en schijven om de 3 jaar, doe ik ook altijd, en de fusee en stuurkogels zijn bij mij om de 5 jaar aan de beurt, gewoon vervangen, anders krijg je er voeg of laat ook problemen mee. Startmotor en dynamo om de 4 jaar, anders zou je misschien wel eens problemen kunnen krijgen, en als je startmotor de geest geeft, tja, dan ga je helemaal nergens meer heen. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Gewoon de gloeiers vervangen, in 1 keer een set, dat klopt wel, meestal als er 1 of 2 naar zijn grootje zijn, volgt de rest niet veel later.
De rest, gewoon vervangen als er iets mee aan de hand is. Accu merk je echt wel als die op zijn eind is, DAN pas vervangen.

Groeten Marcel

Audidriver73 (0) PRO, 15 jaar geleden

Draai de gloeibougies niet te vast, die breken snel, max 15nm.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=hellbat]banden ook preventief laten vervangen om de 2 jaar, anders heb je meer kans dat je lek rijdt, ook remblokken en schijven om de 3 jaar, doe ik ook altijd, en de fusee en stuurkogels zijn bij mij om de 5 jaar aan de beurt, gewoon vervangen, anders krijg je er voeg of laat ook problemen mee. Startmotor en dynamo om de 4 jaar, anders zou je misschien wel eens problemen kunnen krijgen, en als je startmotor de geest geeft, tja, dan ga je helemaal nergens meer heen. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF

Gewoon de gloeiers vervangen, in 1 keer een set, dat klopt wel, meestal als er 1 of 2 naar zijn grootje zijn, volgt de rest niet veel later.
De rest, gewoon vervangen als er iets mee aan de hand is. Accu merk je echt wel als die op zijn eind is, DAN pas vervangen.

Groeten Marcel[/quote]
snapt toch niet dat ie nog in een bus met een AAB motor rijd, die had ie al lang al moeten vervangen met bovenstaande filosofie :-)

Beunhaas (530) PRO, 15 jaar geleden

[quote=hellbat]banden ook preventief laten vervangen om de 2 jaar, anders heb je meer kans dat je lek rijdt, ook remblokken en schijven om de 3 jaar, doe ik ook altijd, en de fusee en stuurkogels zijn bij mij om de 5 jaar aan de beurt, gewoon vervangen, anders krijg je er voeg of laat ook problemen mee. Startmotor en dynamo om de 4 jaar, anders zou je misschien wel eens problemen kunnen krijgen, en als je startmotor de geest geeft, tja, dan ga je helemaal nergens meer heen. PFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF


Groeten Marcel[/quote]
Wat dacht je van ieder jaar de koppakking, krijg je daar ook geen last van.....

Goeten,Kees

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Het gevoel doet gekke dingen met mensen.....

Gr. paul

hoffmann (0), 15 jaar geleden

ja of gewoon helemaal geen auto en lekker lid worden van groenlinks dan kan er ook niks kapot gaan lol hahahahaha

robinvanginkel (0), 15 jaar geleden

Probleem opgelost. het zat hem toch in de gloeibougies. Ze hadden er twee vervangen maar bleef een storing geven doordat er twee iets later begonnen te gloeien ( weerstand ?). Na ze allemaal te hebben vervangen gloeien ze allemaal tegelijk en is het probleem verholpen. thanks voor alle hulp.

robinvanginkel (0), 15 jaar geleden

Snap er nu geen moer meer van. Vanochtend de auto gestart en jahoor daar was het emmission workshop lampje weer met die vervelende ping.
Het was wel vochtig weer. Kan het zijn dat er ergens vocht bij komt en dat dan mijn gloeibougies in storing gaan.
VW Garage gebeld en die weten het ook niet meer. Ze denken erover de auro naar de Pon dealer (de importeur) te brengen en net zo lang te zoeken totdat ze het hebben gevonden. Kostenplaatje onbekend. Wordt er echt gek van nu.

audia4 (0) PRO, 15 jaar geleden

hebben we niet toevallig een auto met bijverwarming; en hebben we het niet toevallig over de gloeibougie van die verwarming.......
deze bijverwarming werkt alleen onder de 5 graden; en dat was het vanmorgen.

robinvanginkel (0), 15 jaar geleden

het gaat om een vw golf 2.0 sdi uit nov 2004

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

vraag de foutcode aan die lui dan kunnen wij er wellicht iets mee. emission workshop zegt het al heeft met het emissiebestrijdingssysteem te maken. gr john

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.