Als mijn golf op bedrijfstemperatuur is houd de verwarming op met warme lucht te blazen, terwijl alle slangen warm zijn.
B.V.D HUb
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eens onder de motorkap of er in de beide kachelslangen net voor het schutbord een metalen klep zit die met elkaar verbonden zijn middels een dunnere slang. Zo ja, dan zijn nagenoeg zeker deze kleppen de oorzaak.
Deze verwijderen dan en slangen doorverbinden met een buisje of slangen vervangen. Eventueel het binnenwerk er uit slopen kan ook nog en dan weer monteren.
Gr.
De aluminium klep (overdruk ventiel)voor het schutbord is idd de veroorzaker, deze is tijdens een terugroepactie door Volkswagen in de jaren 90 er tussen geplaatst ivm spontaan springende kachelradiatoren, en deze zit waarschijnlijk vast, zodat als je warme water netjes terug wordt gepompt je retourslang in.
Als de slang achter de zwarte kunstoffen (terugslagklep) koud is, en het kleine zwarte slangetje (die op de retour slang zit gemonteerd) heet is, dan moet je van de sloop ff een andere monteren. (en hopen dat die goed is)..
Niet zomaar er tussen weg halen, en doorverbinden, hij beschermt je kachelradiateur tegen een te hoge druk.
16 jaar
Heeft de golf 1 cabrio van 1988 dit ook.?? die klep? heb namelijk ook een soortgelijk probleem?
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar