Volkswagen Golf II : verwarming

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: pn 1600 cc

Als mijn golf op bedrijfstemperatuur is houd de verwarming op met warme lucht te blazen, terwijl alle slangen warm zijn.

B.V.D HUb

Hub Borghans

Geplaatst door Hub Borghans (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Petje57 (0) PRO, 16 jaar geleden

Kijk eens onder de motorkap of er in de beide kachelslangen net voor het schutbord een metalen klep zit die met elkaar verbonden zijn middels een dunnere slang. Zo ja, dan zijn nagenoeg zeker deze kleppen de oorzaak.
Deze verwijderen dan en slangen doorverbinden met een buisje of slangen vervangen. Eventueel het binnenwerk er uit slopen kan ook nog en dan weer monteren.

Gr.

Speedrazor (0), 16 jaar geleden

De aluminium klep (overdruk ventiel)voor het schutbord is idd de veroorzaker, deze is tijdens een terugroepactie door Volkswagen in de jaren 90 er tussen geplaatst ivm spontaan springende kachelradiatoren, en deze zit waarschijnlijk vast, zodat als je warme water netjes terug wordt gepompt je retourslang in.

Als de slang achter de zwarte kunstoffen (terugslagklep) koud is, en het kleine zwarte slangetje (die op de retour slang zit gemonteerd) heet is, dan moet je van de sloop ff een andere monteren. (en hopen dat die goed is)..
Niet zomaar er tussen weg halen, en doorverbinden, hij beschermt je kachelradiateur tegen een te hoge druk.

Henkk (0), 16 jaar geleden

Heeft de golf 1 cabrio van 1988 dit ook.?? die klep? heb namelijk ook een soortgelijk probleem?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.