Volkswagen Passat Variant 2003: Verwarming Kapot

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: ALT, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 96

Beste,

ik heb een VW passat 3B6 uit 2003 en nu doet de verwarming het niet meer.
Ik heb klimatronic.
wanneer de verwarming op LO zet komt er wel echt koude lucht uit. maar wanneer ik de verwarming op HI zet komt er een beetje lauwige lucht uit de ventilatoren.
ik heb climat control gereset en de foutcodes bekeken.
dit zijn de volgende:
25B 00
4F7 00
4F8 00
4FA 00
000 00
hierbij zou ik denken(volgens google) dat de servo die warm en koud regelt kapot is.
Echter heb ik het handschoenenkastje eraf gehaald en zie ik deze servo gewoon gewoon op en neer gaan wanneer ik de temperatuur wijzig.
er zit voldoende koelvloeistof in de auto en de motortemperatuur wordt 90 graden.
Verder heb ik de 2 slangen die onder het paravan de auto in gaan gevoeld, deze voelen niet warm. iets wat volgens sommige mensen wel zou moeten.

nu vraag ik mij af wat de oorzaak is van het probleem omdat de foutcode tegenstrijdig is met mijn bevinding.
en natuurlijk ook wat ik er aan kan doen.
moet ik de Radiator uit spoelen? of kan ik beter toch eerst proberen de servo te vervangen. Daarnaast. Als ik de radiator uitgespoeld heb, zit deze op het zelfde systeem als de koeling en kan ik deze gewoon bijvullen door koelvloeistof bij te vullen of mis ik daar iets anders voor doen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

bkbartje

Geplaatst door bkbartje (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 3 jaar geleden

Als het systeem goed circuleerd dan worden de slangen van de kachel goed heet , kachelradiateur kan verstopt zitten , zit dezelfde koelvloeistof in als van de motor .
Ik weet niet of deze auto hem al heeft maar soms zit er een extra circulatiepompje in het systeem .
Schoep van de waterpomp kan ook los zitten daardoor ontstaat er te weinig circulatie.

bkbartje (0), 3 jaar geleden

Dank voor je antwoord. Ik denk dan dat het probleem bij de kachel radiateur ligt omdat de motor niet warm loopt. Dat zou ik wel verwachten bij een niet goed werkende pomp.
Nu nog bedenken waar ik in deze Corona tijd slangen en koelvloeistof ga halen om dit uit te voeren.

bkbartje (0), 3 jaar geleden

Beste.
Het is me vandaag pas gelukt om de kachelradiator door te spoelen. Deze zaten muurvast waardoor ik ze in eerste instantie niet los kreeg.
Helaas zonder veel resultaat. Auto wordt iets warmer maar lang niet voldoende. Opvallend was dat er geen koelvloeistof uit de slangen komt wanneer de auto stationair draait. Dit gebeurt alleen wanneer ik gas bij geef.

Nu schijnt toch de waterpomp kapot te zijn en niet goed te draaien. Bekend probleem. Iets met koolstofvezels.
Heb afspraak gemaakt voor nieuwe waterpomp en distributieriem. Die laatste was toch bijna aan vervanging toe.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.