Hallo
ik ben al naar een garagist geweest voor mijn probleem. Dus als ik aan de schakelaar van koud naar warm draai is er totaal geen verschil, beide blazen koud, behalve het meer lucht blaast als het op stand 'koud' staat, dus daar ligt het probleem nie denk ik, aan de motor hebben wij het volgende vast gesteld, er zijn twee darmen die van de radiator uit komen, één die naar de thermostaat gaat en een andere die verbonden is rechts van de motor aan een koppeling, het darm die naar de thermostaat gaat blijft koud, die andere darm die gekoppelt is aan de motor is warm tot bij de motor, de darm die verder uit gaat van de koppeling naar binnen is koud, dus aan de motor zelf ( koppeling dus) zit die verstopt of is er daar een klep? garagist zei eerst thermostaat te veranderen want de darm van radiator naar thermostaat blijft koud. Weet iemand hier meer over, en wat kan ik er aan doen?
Het probleem is allemaal begonnen een twee week geleden, het gaf warm lucht maar weinig dan normaal en dan plots tijdens het rijden gaf ie veel warmte zoals het moet zijn of miss zelf meer, dit heb ik 2 a 3 keer voorhad, tot wanneer de verwarming niet meer werkte, miss dat deze info kan helpen.
Alvast bedankt
En hopelijk wat oplossingen hiervoor want problemen komen op het verkeerde moment aan nu het vriest
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst of er ciculatie is in het koelsysteem, indien dat niet het geval is dan waarschijnlijk losse schoepen van de waterpomp.
Gr John
je kan nog kijken of er wel stromong is in het koelsysteem.
als je naar het kleine slangentje kijkt op het exspansie vat dan moet dar koelvloeistof door stromen.
wel bij draaiende motor natuurlijk.
doet hij dat niet dan is de schoep van de waterpomp los waardoor er ook geen water door de kachel stroomt.
groetjes jan.
he alvast bedankt voor jullie raad, wat kan ik het beste doen om dit op te lossen?
grt
ben
12 jaar
Als er geen circulatie in het koelsysteem is (wat je kan controleren zoals jan zegt) dan is de oplossing het vervangen van de waterpomp.
Gr John
Ah ok bedankt ik heb wat zitten rond vragen kan het zijn dat het ook kan liggen de tweewegkraan (die koppeling waar over ik het had), daar in zit ene klep die warm water doorlaar in dit geval zoals ik heb beschreven gaat het water nie door omdat er er aan één kant koud voelt en aan andere kant warm just gessing ;)
12 jaar
Ik zou dan eerst de klep eens controleren, moet zeggen dat het wel en niet warm worden van de plaatsen van de slangen mij niet helemaal duidelijk zijn, in jouw uitleg, maar als er voor de klep wel en achter de klep geen warmte voelbaar is zal het aan de klep liggen. probeer deze eens te overbruggen door de slangen met elkaar te verbinden door middel van een stukje passende pijp... wordt de kachel dan wel warm? repareer of vervang dan de klep.
succes Jaap.
12 jaar
Hey zoals jullie zeiden er is geen circulatie in het koelsysteem, er komt geen koelvloeistof uit de slangetje aan de expansie, en Jaap voor de klep is er warmte voelbaar maar er achter nie, dus is het zowel de waterpomp en da klepke of alleen de waterpomp.
Thx
Grt
Ben
12 jaar
ik zou beginnen met de waterpomp neem gelijk de distrubutie riem met rollen en andere riem mee.
de waterpomp omdat je geen stroming hebt dus die is echt niet goed kun je daarna kijkenb of er meer loos is.
groetjes jan.
[quote=jan T]ik zou beginnen met de waterpomp neem gelijk de distrubutie riem met rollen en andere riem mee.
de waterpomp omdat je geen stroming hebt dus die is echt niet goed kun je daarna kijkenb of er meer loos is.
groetjes jan.[/quote]
de goedkoopste oplossing is eerst naar de klep te kijken.. als hij er voor wel warm wordt.. weet je niet zeker of er stroming is, toch? en je kanm het niet altijd aan het slangetje goed zien . mocht de tijdelijke omleiding niet helpen.. kan de waterpomp en riem etc altijd nog.. als er geen circulatie zou zijn zou de o motor toch ook veel heter moeten worden? of maak ik een denkfout?
Jaap
12 jaar
Wel ja dat is het hem nu, bij dat klepsysteem waar de darm komt van de radiator en vervolgens verdergaat naar je kachel binnen in je auto, daar zit het probleem, ene kant is warm ander kant niet, heb de darm uitgedaan waar het koud is, en dat klep systeem liet water uitlopen dus is er daar geen probleem, heb ook in dat darm geblazen die naar de kachel gaat en die circuleert ook, dus bij de klep lijkt er geen probleem te zijn,
een vraag als je waterpomp kapot is, kan je toch niet verder rijden met je auto, ofwel ?
Ben
12 jaar
als beiden darmen die naar buiten komen koud blijven heb je geen circulatie en is het dus de waterpomp
12 jaar
als beiden darmen die naar buiten komen koud blijven heb je geen circulatie en is het dus de waterpomp
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar