Sinds enige tijd heb ik het probleem dat de verwarming van mijn auto heel warm - bloedheet - wordt als ik hem maar iets boven de 18 graden draai. Alleen als de verwarming op de koudste stand blijft staan dan blijft hij koud, echter als hij eenmaal warm blaast is het lastig om hem weer koud te laten blazen. Om te zorgen dat hij weer koud gaat blazen kan ik het beste de temperatuur regeling op koud zetten en dan de motor op nieuw starten.
Het betreft de zogenaamde Climatronic regeling dus met handmatige airconditioning en 3 draaiknoppen.
Nu begrijp ik dat het mogelijk aan een of meerdere stelmotoren zou kunnen liggen. Als dit zo is, is/zijn deze eenvoudig zelf te vervangen? Of is dat een klusje voor de garage?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je moet een deel van het dashbord verwijderen. De stelmotor kost je iets in de buurt van 120 euro. Het werk schat ik op twee uurtjes. Het is overigens een Climatic. De luxe uitvoering is de Climatronic.
En als ik dit zelf zou willen doen: Welk deel van het dashboard moet verwijdert worden en waar bevind de motor zich? Of is dit toch echt een klusje voor de garage?
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar