Hoi,
Gisteren wilde ik de linker en recht deurcylinder omwisselen in een Golf IV bj 2001.
Dit omdat de linker deurcyclinder niet meer werkte en ik hem wou vervangen door de rechter.
Leek een eenvoudig klusje, tot ik doorhad wat ik verkeerd had gedaan. Frustratie alom.
Ik heb in de zijkant van de deur de inbusbout va de cylinderhouder te ver uitgedraaid, waardoor de klem die de cylinder vasthoudt in de deur is gevallen.
Nu moet het ganse deurpaneel en de deurplaat eraf ... aan beide kanten.
De deurbekleding aan de voordeur heb ik eraf. Ik weet ook hoe de deurplaat eronder eraf moet.
Echter wanneer ik de 2 grote inbusbouten (lijken me T20) in de zijkant van de deur wil verwijderen (die het slotmechanisme vasthouden), dan past mijn inbus T20 er in, maar bij het gebruiken van kracht om de inbus eruit te draaien slipt de sleutel door en beschadigd de inbus inwendig.
Ik zit dus vast op dit punt. Een hexagonale inbus werkt niet en ook een inbus met kleine tandjes op zijn cirkel werkt niet, die laatste T20 lijkt te klein en de volgende maat weer te groot.
Wat kan ik hiermee verder doen? Nu zitten mijn beide cylinders los door mijn eigen domme schuld :-)
Dank je ...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit geen torx ??
Net een paar uur gezocht.
Het zijn 8 mm triple bolt vijzen (XN2).
Ik had ze bijna stuk gedraaid met een T20 torx. Niet doen dus voor mensen die dit nog willen proberen.
Ik heb dan in de beschadigde bout een XN2 8 mm gehamerd en kon ze er nog net uitdraaien ... oef.
Nu bezig met et binnenste metaalpaneel van de deur eruit te halen ... geen sinecure ... ik ben er bijna ...
12 jaar
hou vol....
Zorg er voor dat je als eerste tijdens dichtbouwen de slotcilinder/deurslot en de buitengreep e.d. eerst juist monteerd voor dat je definitief de deurplaat en bekleding e.d. vastzet, mocht het niet goed werken of fout zitten dan hoef je niet alles weer los te halen.
Heb de deurplaat los, maar kan geen `cylinder lock ring` vinden in mijn deur die eraf gevallen zou zijn.
De torx bout die de cylinder vast draait normaal.
Misschien de gehele klink loshalen en zien of de ring aan de andere (niet zichtbare kant) zit?
We kunnen weeral in het donker en de wind verder werken ... ;-)
12 jaar
Die moet er liggen dan..
Is een ring met een open gedeelte, anders idd de buitengreepunit verwijderen en goed zoeken. Kabeltje eruit wippen en greep naar vooren duwen en dan naar buiten toe verwijderen en dan de schroef verwijderen en dan kun je greepunit verwijderen. Of ring ligt gewoon op deurslot.
Ik heb het voorlopig opgegeven. Heb geen grote werkplaats met goede verlichting. Het is gewoon te donker nu.
Inderdaad, ik ga de buitengreep moeten demonteren. Ik kan in de deur of op het slot geen 'halve ring' vinden.
Lijkt me iets in geelachtig-goud metaal te zijn? Je kunt er moeilijk tekeningen of foto's van vinden.
Nu staat de auto in de garage helemaal gedemonteerd ...
Ik kan pas woensdag verder werken.
Kan het zijn dat de ring in een deel van de deur is gevallen waar je niet bij kan? Want ik merk dat er net onder de cilinder zo een gedeelte bestaat.
Dan komt de ring terecht tussen 2 metalen platen van de buitendeur en is onbereikbaar. Het zou wel stom toeval zijn dat de ring net precies daarin valt? ...
Alvast bedankt voor de bruikbare info.
Ik kreeg het kabeltje daar net niet uit het deurslot. Hoe wip je die eruit?
12 jaar
Klein schroevendraaiertje wip je het blokje er zo uit , valt in karteltjes.
Ik probeer dinsdag of woensdag verder te werken tussen de drukke agenda door.
Dank jullie allemaal voor de info.
Wat je allemaal niet overkomt door 2 schroefjes te ver uit te draaien :-)
12 jaar
Ben er in geslaagd de slotcilinder uit de passagiersdeur in de bestuurdersdeur in te bouwen.
Beide cilinders zijn verschillend, dus ik moest hem tegenwijzerszin vastzetten.
Het is echt een rotdeur om terug samen te stellen. Alles klemt ontzettend en is onderling afhankelijk van elkaar.
De goudkleuringe ring lag niet in de deur, maar was tussen beide metalen deurbladen gevallen.
Ik heb deze ring met een magneet en schroevendraaier weten naar boven te brengen en te recuppereren.
Nu heb ik nog 1 niet werkende slotcilinder voor de passagiersdeur.
Daar zou ik het demonteren van de gehele deur moeten overdoen, maar dat heeft niet veel nut omdat de slotcilinder toch stuk is.
Zijn er manieren om bijvoorbeeld de plastic van het cilinderkapje tegen het metaal van de deur te lijmen, zodat de slotcilinder er tijdens het rijden niet uitvalt?
Ik dacht aan 2-componentenlijm, maar als je de cilinder er ooit nog moet uithalen ... dat lijkt me dan niet mogelijk?
Misschien weet iemand een mildere oplossing?
Dank aan allen voor de geboden hulp
12 jaar
Ik zou het gewoon netjes maken, je zult zien dat als je het hele verhaal voor de 2e keer moet uitvoeren het een stuk makkelijker en sneller gaat.
Oefening baart immers kunst!
Vastlijmen is definitief he.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar