close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: vliegwiel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 81kw syncro

hoi

mijn passat variant 1.9tdi 81kw syncro heeft een versleten koppeling en ook trilt de hele auto bij volle belasting.
ook hoor en voel ik een rare bonk met schakelen wat al is sinds ik de auto heb.
de motorsteunen zijn al vervangen dus ik weet al bijna zeker dat ook mijn dubbelmassa vliegwiel kapot is.
nu kan ik een set van valeo kopen met vast vliegwiel en geveerde plaat of een luk set met weer een dubbelmassa vliegwiel, maar de auto is gechipt naar 140 pk.
wat is beter? de vaste of de dubbele vliegwiel????ivm slijtage versnellingsbak??????????

Geplaatst door

gerald gt (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo reeds 2 maal een vast vliegwiel in plaats van het dubbele geplaatst en tot hiertoe nog geen nadelen ondervonden !
Doen dus , eruit met die dubbele vliegwielen niets anders dan last mee bij VW en Audi !
ivm slijtage , blijft het zelfde want nu zitten de compencerende veren terug in de koppelingsplaat zoals vroeger bij de meeste auto's .
geplaats in een passat bj 2000 en een VW jetta bj 2006

stefke0070 0

13 jaar

ik kan voor 500 in de btw een vast vliegwiel set van valeo krijgen, ik heb liever een versterkte koppeling maar die word volgens mij niet gemaakt.
sachs maakt alleen een versterkte koppeling voor dubbel massa vliegwielen.
ik ga zaterdag de valeo set halen hoogst waarschijnlijk.
bedankt voor je reactie

gerald gt 0

13 jaar

valeo kit 835005 is inmiddels gemonteerd, auto trilt niet meer met optrekken en de koppeling slipt ook niet meer. laag in de toeren wel wat meer andere trillingen die volgens mij normaal door het dubbele vliegwiel worden opgevangen. de auto bonkt met optrekken nagenoeg niet meer, maar met gas geven en loslaten wel.
en ook met schakelen is er een vervelende bonk. zou dat aan mijn achterdifferentieel liggen???? ik kan de cardanas ongeveer 4cm verdraaien zonder dat de wielen gaan draaien. als ik dit snel doe met de hand dan hoor ik ook een bonk???is dit normaal???? het differentieeel afstellen achter schijnt niet mogelijk te zijn.
of moet ik het probleem in de versnellingsbak en voorste differentieel zoeken???

gerald gt 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.