Volkswagen Passat: vliegwiel

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9tdi 81kw syncro

hoi

mijn passat variant 1.9tdi 81kw syncro heeft een versleten koppeling en ook trilt de hele auto bij volle belasting.
ook hoor en voel ik een rare bonk met schakelen wat al is sinds ik de auto heb.
de motorsteunen zijn al vervangen dus ik weet al bijna zeker dat ook mijn dubbelmassa vliegwiel kapot is.
nu kan ik een set van valeo kopen met vast vliegwiel en geveerde plaat of een luk set met weer een dubbelmassa vliegwiel, maar de auto is gechipt naar 140 pk.
wat is beter? de vaste of de dubbele vliegwiel????ivm slijtage versnellingsbak??????????

gerald gt

Geplaatst door gerald gt (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

stefke0070 (0), 13 jaar geleden

Hallo reeds 2 maal een vast vliegwiel in plaats van het dubbele geplaatst en tot hiertoe nog geen nadelen ondervonden !
Doen dus , eruit met die dubbele vliegwielen niets anders dan last mee bij VW en Audi !
ivm slijtage , blijft het zelfde want nu zitten de compencerende veren terug in de koppelingsplaat zoals vroeger bij de meeste auto's .
geplaats in een passat bj 2000 en een VW jetta bj 2006

gerald gt (0), 13 jaar geleden

ik kan voor 500 in de btw een vast vliegwiel set van valeo krijgen, ik heb liever een versterkte koppeling maar die word volgens mij niet gemaakt.
sachs maakt alleen een versterkte koppeling voor dubbel massa vliegwielen.
ik ga zaterdag de valeo set halen hoogst waarschijnlijk.
bedankt voor je reactie

gerald gt (0), 13 jaar geleden

valeo kit 835005 is inmiddels gemonteerd, auto trilt niet meer met optrekken en de koppeling slipt ook niet meer. laag in de toeren wel wat meer andere trillingen die volgens mij normaal door het dubbele vliegwiel worden opgevangen. de auto bonkt met optrekken nagenoeg niet meer, maar met gas geven en loslaten wel.
en ook met schakelen is er een vervelende bonk. zou dat aan mijn achterdifferentieel liggen???? ik kan de cardanas ongeveer 4cm verdraaien zonder dat de wielen gaan draaien. als ik dit snel doe met de hand dan hoor ik ook een bonk???is dit normaal???? het differentieeel afstellen achter schijnt niet mogelijk te zijn.
of moet ik het probleem in de versnellingsbak en voorste differentieel zoeken???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.