close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Golf IV: Vliegwiel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16v SR

Hallo,

Wie weet wanneer je het vliegwiel moet vervangen van deze auto. Heb de dealer gebeld, het is geen dubbelmassa vliegwiel. wij hebben vorige week de koppeling vervangen omdat deze versleten was. Klant klaagt dat de auto met optrekken hobbeld. Het is net alsof er een aandrijfas krom is, aan de assen is niets te zien. Voor dat de koppeling versleten was had de klant de klacht al, na vervangen van de koppeling is het hobbelen erger geworden.

iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Geplaatst door

cyber (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je de auto op de handrem trekt en dan aan wil rijden in en wat hogere versnelling,bokt hij dan ook???zo ja kun je de aandrijflijn wegstrepen.blauwe plekken op 't vliegwiel??

Dank voor je reactie, kan ik niet controleren bak is al gedemonteerd. Geen blauwe plekken op het vliegwiel. Ik denk dat je bedoeld dat het vliegwiel dan krom is getrokken door de warmte? toch?


[quote=robby10030]als je de auto op de handrem trekt en dan aan wil rijden in en wat hogere versnelling,bokt hij dan ook???zo ja kun je de aandrijflijn wegstrepen.blauwe plekken op 't vliegwiel??[/quote]

cyber 0
badge

12 jaar

als er blauwe plekken opzitten is ie te heet geweest(slippende koppeling of zwaar aanhangertje even wegzetten of andere auto slepen) en krijg je oneffenheden wat je gegarandeerd voelt en gepaard gaat met schokkend optrekken.en nu een nieuwe koppeling erin heb je meer grip met de plaat en kan reactie oproepen.

Bedoel je dat hij echt met loslaten van de koppeling hobbelt (dus vanuit stilstaand) of pas als je al aan het rijden bent en dan gas geeft? Bij het eerste de koppeling het probleem en bij het 2e meestal probleem in de aandrijfassen.

ricky 10
badge

12 jaar

Dank voor je reactie. Het is als de auto rijd, dus nadat de koppeling is opgekomen, als je dan gas geeft gaat de auto hobbelen dit is in 1e, 2e, en 3e versnelling in de 4e en 5e versnelling reed de auto normaal.



[quote=ricky]Bedoel je dat hij echt met loslaten van de koppeling hobbelt (dus vanuit stilstaand) of pas als je al aan het rijden bent en dan gas geeft? Bij het eerste de koppeling het probleem en bij het 2e meestal probleem in de aandrijfassen.[/quote]

cyber 0
badge

12 jaar

dan ligt het niet aan je koppeling,die zit dan opgesloten,binnenste homokineten uitgedroogd vet.

Yep, aandrijfas probleem.

ricky 10
badge

12 jaar

Dank voor alle reactie`s. Het probleem is opgelost we hebben de bak vervangen. Differentieel was defect.

cyber 0
badge

12 jaar

Hoorde je dan geen bijgeluiden?

ricky 10
badge

12 jaar

Geen bijgeluiden alleen hobbelen. Ik denk wel dat als hij er mee doorgereden had dat de bak van zelf geluid was gaan maken. (het hobbelen werd ook steeds erger)


[quote=ricky]Hoorde je dan geen bijgeluiden?[/quote]

cyber 0
badge

12 jaar

Ja idd

ricky 10
badge

12 jaar

Bij mijn Golf 4 TDI had ik iets soortgelijks. Bij het wegrijden begon de auto te bokken en te trillen, voor de rest was alles probleemloos. De tweemassavliegwiel was nog goed, dus op advies van velen heb ik de koppelingsplaat, drukgroep en lager vervangen. Het gevolg was dat de auto nog veel meer ging bokken en trillen bij het wegrijden. Wat bleek, de oppervlakte van de tweemassavliegwiel was niet meer zuiver recht. Optisch zag alles er goed uit, kennelijk was het op bepaalde plekken ingesleten. Vervolgens alles wederom vervangen nu inclusief een vast vliegwiel en probleem opgelost.

mamoli 50

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.