close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: vliegwiel polo 1.4 tdi

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.4 tdi

Kan iemand mij vertellen of een polo 1.4 tdi van 2006 uitgerust is met een twee massa vliegwiel of een normaal vliegwiel??

Alvast bedankt, groet Appel.

Geplaatst door

9n3tdi (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Met een 2 massavliegwiel.
Wat is het probleem?

ricky 10
badge

16 jaar

Zie mijn vorige post.
Ben inmiddels bij de VW dealer geweest deze erkennen mijn probleem maar mogen geen nieuwe bak plaatsen van de importeur (PON).
Daar wordt gezegd dat het schrapende geluid dat uit de bak komt bij het stationair draaien veroorzaakt wordt door het feit dat de drie cilinder TDI motor nogal schud.Dit schudden wordt overgebracht naar de bak, doordat er volgens de dealer geen 2 massavliegwiel ????? (die de trilling compenseert) zit in mijn type auto onstaat er speling op de tandwielen in de bak wat vervolgens mijn probleem zou veroorzaken.
Kan absoluut geen kwaad wordt er bij PON gezegd, ik heb mijn twijfels en erger mij bovendien groen en geel aan het geluid dat er uit het vooronder komt.
Mijns inziens een absoluut onzin verhaal om onder de kosten uit te komen, de fabrieksgarantie loopt in december af, daarna kan ik dus fluiten naar eventueele reparatie.

9n3tdi 0

16 jaar

[quote=9n3tdi]Zie mijn vorige post.
Ben inmiddels bij de VW dealer geweest deze erkennen mijn probleem maar mogen geen nieuwe bak plaatsen van de importeur (PON).

de fabrieksgarantie loopt in december af, daarna kan ik dus fluiten naar eventueele reparatie.[/quote]
Om te beginnen heb je een geschil met de VERKOPER, de dealer dus, in dit geval.
Je hebt geen reet te maken met PON. Indien de dealer jouw probleem ook erkent, lijkt het mij "simpel": dealer dient probleem te verhelpen, of PON dat nou wel of niet aan de dealer wil uitbetalen.
Het is een zaak tussen de dealer en jou.
Dit spelletje wordt elke keer WEER gespeeld: klant wordt aan het lijntje gehouden en de dealer verschuilt zich achter de uitspraak van PON en hele volksstammen trappen er steeds weer in.

Indien je de klacht BINNEN de geldende garantieperiode hebt gemeld bij de verkopende partij, maakt het niet uit of de garantietermijn ondertussen verstrijkt: dealer dient probleem op te lossen. Dan betalen zij die bak maar.

Wat WEL belangrijk is, is het feit dat je het nodige op papier hebt staan.
Mondelinge toezeggingen staan niet genoteerd en blijken later altijd "slecht herinnerd" te worden...

Dit wordt weer een energie-vretende slijtageslag tussen klant en dealer...........

Vreemde uitspraak trouwens dat ruimte op de tandwielen van de versnellingsbak "geen kwaad" kunnen....

Indien de zaken idd zo zijn zoals ze hier door de auteur gesteld zijn vind ik het een slordige afhandeling van de dealer.

Maar wie weet kan de zaak verholpen worden met een nieuw 2-massa vliegwiel....?

Santa 0

16 jaar

Je slaat de spijker op z'n kop Santa, ik heb idd geprobeert het e.a. op papier te krijgen maar van papier hebben ze bij de dealer nooit gehoord.
Heb nu dus PON maar gebeld, deze heeft mij inmiddels doorverwezen naar de aftersalesmanager van de dealer en die heeft natuurlijk net een personeels uitje op vrijdag.
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, ik laat het er niet bij zitten in ieder geval.

9n3tdi 0

16 jaar

heb je een rechtsbijstand verzekering?? Laat die even een briefje naar de dealer sturen......

audia4 0
badge

16 jaar

Wat MIJ het meeste stoort bij dit soort zaken is het feit dat dealers pretenderen alles van "hun" merk te weten maar wanneer een klant met een dure klacht komt, zij direct alles doorschuiven naar de importeur en DAAR de beslissing laten nemen....

Bad service..........

Uiteraard weten de dealers ook wel hoe het HOORT, maar ja, de meeste klanten trappen erin en haken af.
Zo blijft de winst gewaarborgd door de kostenpost van onder garantie verrichte werkzaamheden c.q. vervangen dure onderdelen zo laag mogelijk te houden.

Maar het Nieuw Burgerlijk Wetboek geeft daar toch een iets andere kijk op....

Kort gezegd: de DEALER dient het probleem met de klant op te lossen. Het is vervolgens het probleem van de DEALER of hij de onkosten wel of niet vergoed krijgt van de importeur.........

Santa 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.