close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Sharan: vocht

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8 20V Turbo AJH

Deze Sharan heeft een luchtpomp welke lucht vanaf het luchtfilter naar de uitlaat pompt(gaan wij vanuit).

Nu is het rare dat telkens het luchtfilter nat wordt en dat er in die luchtpomp echt veel water komt(pomp zit echt vol) wat aangezogen wordt door de motor waardoor de motor flink gaat stotteren. Wij begrijpen niet goed hoe er zoveel water(condens) bij de pomp kan komen. Pomp hebben we al een keer geheel drooggemaakt en slangen zijn absoluut heel. Een slang gaat naar linker zijkant van de cilinderkop maar vanaf daar weten wij niet wat er gebeurt of hoe de constructie in elkaar zit.

Weet iemand hoe deze regeling precies werkt en in elkaar zit?.

Geplaatst door

w11884 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zuigt hij de lucht dan niet aan van uit het luchtfilter kijk daar eens naar of dat zo is en of die slang dan wel vast zit of goed gemonteerd.
als dat goed is kijk dan is in je luchtfilter en de aanzuigbuis naar buiten.
want zover ik weet zuigt hij de lucht uit het luchtfilter en blaast het bij het uitlaatspruitstuk om zo de kat sneller op temperatuur te krijgen.


groetjes jan.

jan T 150
badge vip badge

17 jaar

Alles zit goed gemonteerd en slangen lekken niet. pomp draait nu niet meer omdat die door het nat worden defect is gegaan. Maar hoeveel water(condens) zou nu een motor produceren? dat kan toch nooit veel zijn?. En wat voor klep(pen) zitten er nog tussen gemonteerd want de slang gaat niet direct van de pomp naar de uitlaat.

w11884 0
badge

17 jaar

Goedemiddag, hetzelfde heb ik onlangs nog meegemaakt met een Peugeot 206 van 2003, deze auto regelt tijdens de koude start 20 seconden extra luchttoevoer om zo het percentage schadelijke gassen te reduceren. Echter door aanslag op de steel van het toevoerklepje op het uitlaatspruitstuk bleef deze open staan met als gevolg dat de bak van de luchtpomp helemaal onder water komt te staan doordat uitlaatgassen ook richting deze luchtpomp werden geblazen. Geloof me een motor produceert veel water. Probleem is bij Peugeot bekend, kijk maar eens in die forums.

Misschien heeft deze Sharan hetzelfde probleem!?

Succes.

runtoteun 0
badge

17 jaar

Ik ben na 2 maanden nog steeds benieuwd wat er met deze auto aan de hand is, heeft topic-opener probleem al opgelost?

runtoteun 0
badge

17 jaar

WIj hebben het systeem "buiten spel" gezet. Maar hoe nu precies het systeem werkt of waar er evt. kleppen zitten weten wij ook niet.

w11884 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Sharan of stel zelf een nieuwe vraag.