Volkswagen Golf III : volkswagen golf 3 1.8 atanta

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

goedendag,

het volgende probleem,

golf 3 wil als de motor koud is zeer zeer slecht starten,

volgende reeds vervangen.

bougies
bougie kabels
rotor,verdelerkap
ontsteking
originele luchtfilter huis terug geplaatst.

zodra de auto aanslaat is het klaar,dan valt die niet uit,loopt niet onregelmatig oid,en start daarna ook gewoon weer als ik hem bijv een uur wegzet.

graag een oplossing voor dit probleem want kom er zo even niet uit,

ik denk zelf dat hij pas gaat lopen als ik zo vaak gestart heb dat de ontsteking en/of rotor mischien opdroogt en/of dus warm wordt en dan ontsteekt.

help!

alles is welkom

alvast hardstikke bedankt voor de hulp.

offshoretiger

Geplaatst door offshoretiger (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Al eens een 4-gas meting gedaan als je de motor koud start?
Foutcodes al uitgelezen?

offshoretiger (0), 14 jaar geleden

dat is mijn volgende stap,maar waarom zou hij wel starten als er foutcodes in zitten,
ik zou evt de lambda nog na kunnen kijken

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik lees dat je div. delen van de ontsteking vervangen hebt, hoe weet je dat het daar zit? heb je bevoorbeeld de benzinedruk al gemeten?

gr. Willem

offshoretiger (0), 14 jaar geleden

dat was reeds vervangen op de ontsteking na,die heb ik zelf gedaan,maar de pompjes zijn stuk of goed en de drukregelaar kan evt versleten zijn mar dan zou die bij stevig doortrekken ook moeten haperen en dat is niet het geval

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zeg niet dat het daar aan ligt. al hoewel het best zou kunnen wezen dat hij zijn druk niet vast houd en door een slechter werkende pomp lang er over doet de druk op te bouwen.
Een lagere benzinedruk wordt met draaiende motor in eerste instantie gecompenseerd door een langere injectietijd.
Zie het als aanvulling van Oldford.

Zoveel mogelijk meetgegevens helpt ons met mee te denken.

offshoretiger (0), 14 jaar geleden

morgen maar even een andere pomp erop dus alvorens ik hem start,die pomp zit aan de achteras toch bij een 3 of onder de achterbank?dan horen jullie morgen meer van mij

turbozh (0) PRO, 14 jaar geleden

Nog een keer, ik beweer niet dat het aan de pomp ligt.
Daar heb ik te weinig gegevens voor.
Probeer eerst eens de juiste waardes te krijgen, dat bespaar je vaak een hoop frustaties en je leerd daar van.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bij de Golf 2 hangt hij onder de auto t.h.v. het rechter achterwiel, jij hebt hem in de tank zitten, dus even de achterbank omhoog klappen.

Maar inderdaad, net zoals Willem al zegt, eerst even wat proberen om wat uit te kunnen sluiten..

peterjanwilbrink (0), 14 jaar geleden

kan het ook één van je temperatuursensoren zijn?
als het goed is zitten er twee sensoren die het motormanagement beïnvloeden.
koelvloeistofsensor en een klein sensortje bij het gasklepinspuithuis.
Deze kun je doormeten met een Ohmmeter.
Ik zou je de meetwaarden kunnen mailen als je dat de moeite waard vindt.

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Brandstof druk zou ik eerst eens meten, als je er nu een andere pomp onder hangt, zul je ook wel even moeten doorstarten omdat de boel zich moet vullen..

Zou niet meteen de halve auto aan onderdelen verwisselen, zo raak je van de regen in de .....

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.