Volkswagen Golf III : Volkswagen golf 3 1994 startproblemen slechte massa?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 cc

Ik had recent de startmotor van de auto vervangen door een tweedehandse. Toen begonnen de startproblemen..... Ik had op gegeven moment dat bij het omdraaien van de sleutel dat er een seconde of twee verliep alvorens de motor aansloeg. Nu häd ik hem wel aan de praat gekregen. Nu kreeg ik hem wel gestart en reed dus rond. Ik parkeerde de wagen en zette de kinderen af op school. Bij terugkomst wilde ik de wagen starten en deed deze nkks meer dan het "klikken" van de startmotor en relais. Ik heb gestruind om een oplossing te vinden via internet en heb alles geprobeerd wat er aangeraden werd.
-een kabel gelegd van de startmotor naar de min-pool van de batterij (wat vonkte als gek)
-een kabel gelegd van de startmotor naar de +pool van de batterij en gepoogd te starten (wat enkel het klikken opleverde en verder niks)
-een kabel gelegd naar de massa op het motorblok naar de startmotor (wat ook weervonkte als gek)
-een kabel gelegd van de startmotor naar het chassis van de motor.
Niks gaf enig resultaat.
Dan alle zekeringen gecontroleerd en die waren nog allemaal intact...
Moet er ook bij zeggen dat als de motor draaide er ook en enorm gepiep was van 1 of andere riem dat na een paar meter rijden toch stopte. Wanneer dat zo piepte dan ging de naald van mijn toerenteller naar beneden en ging die terug naar boven eens het gepiep over was.
Iemand enige ideen wat ik kan doen om mijn auto aan de praat te krijgen zodat ik deze naar huis kan brengen om alles eens goed te bekijken?.....Want zo midden op straat is toch maar niks ook he?

totolehero

Geplaatst door totolehero (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

AlexGeertsema (0), 10 jaar geleden

Dat piepen van de riem zal vast de snaar/multiriem op je dynamo zijn ?

Als de startmotor niet werkt dan is het het makkelijkst om aan te drukken/slepen.
Dan kom je in ieder geval bij huis.

Als je een kabel trekt van de minpool van de accu en deze verbind met het motorblok mag deze NOOIT vonken!
Weet je zeker dat je de minpool hebt gehad op de motor en niet perongeluk de + ?


Op de startmotor zit een minpool aansluiting en een pluspool aansluiting en een klein stekkertje voor stuurstroom om je startmotor in werking te zetten.
Wat nog wel eens een (lees noodoplossing) mogelijkheid is om hem aan de praat te krijgen:
Zet een startkabel tussen je minpool van de accu en zo dicht mogelijk bij de startmotor op een ijzerdeel van de motor.
Zorg er voor dat je de auto in zijn vrij hebt staan en dat je niet ergens met kleding in draaiende delen kan komen te hangen.
Dan trek je het stekkertje van het dunne kabeltje op de startmotor eraf.
Sommige hebben daar ook een schroefje zitten zodat het ijzer van het pooltje zichtbaar is dan hoeft het niet.
Dan pak je een schroevendraaier en maak je sluiting op je startmotor tussen de =aansluiting op je startmotor en de aansluiting van het dunne draadje.
Als hij het dan ook niet doet zul je de +pool van de accu ook eens moeten verlengen rechtstreeks naar de + aansluiting van je startmotor en opnieuw proberen.

Werkt dit ook niet is de startmotor hoogst waarschijnlijk niet goed.

Suc6

franstops (0), 10 jaar geleden

Beste Pascal waarom heb je de startmotor vervangen ik krijg de indruk dat de accu leeg is en/of niet bijgeladen wordt, al die experimenten met kabels leggen als je niet weet waar je mee bezig bent is geen succes ik zou hem proberen te starten met startkabels dan weet je al of het wel aan de startmotor ligt, als hij wel loopt kan je meten of hij wel bijlaad, het lijkt erop dat de riem ook te los ligt, als hij dan nog niet loopt wordt het toch naar huis slepen of aantrekken.
succes

kaleido 1 (1635) PRO, 10 jaar geleden

Onmiddellijk ophouden met het geklooi met kabels , je maakt volgens mij alleen maar kortsluiting.
Eerst meten wat je accu spanning is en de auto overstarten met accukabels , mits juist aangesloten moet dit ,als de starmotor goed is , de motor doen aanslaan.
Vervolgens diverse metingen doen of de dynamo wel voldoende bijlaad.
Een gebruikte startmotor kan ook zeker niet goed zijn.
Op de startmotor zelf zit alleen maar een directe PLUS en een geschakelde PLUS via je contactslot , dunne draadje.
Startmotor maakt massa via de motor.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.