Hallo,
Ik heb een golf 3 gti 2000cc 8v van 1994, een jaar geleden liep deze te warm op stationair toerental of in files.
Heb zo wat met de ventilator zitten knoeien aangezien er blijkbaar met de bedrading al was geknoeid.
Dit werkte heel even maar enkele dagen later was het probleem terug, heb daarna de thermostaat, temp sensor en radiator sensor vervangen.
Nog steeds geen verandering dan heb ik de koppakking vervangen, waarna het probleem veranderd was maar nog steeds niet opgelost.
ik heb de wagen daarna een jaar laten stilstaan en nu heb ik hem terug wat afgewassen en laten draaien, dus nu als ik hem laat draaien kookt het water uit het expansievat na ongeveer 5 min, ook als ik de ventilator onder constante stroom zet , en de darm van de thermostaat word warm en er komt water uit.
iemand een idee ?
is de coulasse stuk ?
of terug de koppakking?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb weleens meegemaakt bij een golf dat de schoepen van de waterpomp los op de as zat,gevolg warm lopen en geen warme kachel!
ja maar naar het schijnt hebben deze modellen dit niet ...
wel bij golf 4 en audi 130pk vooral
10 jaar
Komt er wel water uit het dunne slangetje van de bovenste waterslang naar je expansievat ?
ja hoor er komt water door, heb net waterpomp enzo losgemaakt maar kan er zo niet veel aan zien.
nu proberen radiator eruit halen en kijken of die niet verstropt zit want uiteindelijk als ik zelf de ventilator onder constante stroom zet dan koelt ie nog niet dus mss dat het water niet doorstroomt ?
10 jaar
Radiator stroomt water door motor eveneens, ga hem nu weer volledig openleggen en waarschijnlijk de coulasse laten vlakken en pressen.
Heb gehoord dat het probleem 8/10 hieraan zou liggen. ik laat weten hoe het is afgelopen.
10 jaar
Hallo, wat zijn de temperaturen bij de ingang en uitgang van de radiateur ? Als hier weinig verschil tussen is, dan is de warmte wisseling niet voldoende in de radiateur.
Dit kun je eventueel controleren met een infrarood temp meter.
Groet Jan227
Heb coulasse laten vlakken en pressen, deze was redelijk scheef.
Nieuwe koppakking en alles netjes gemonteerd.
De ventilator draait en koelt de radiator maar na enkele minuten kookt het water nog steeds over...
Heb wel gemerkt dat er nu geen water meer stroomt door het kleine slangetje in het waterreservoir.
Mvg
10 jaar
Zit er genoeg koelvloeistof in , ongeveer 4.5 liter.
Als er geen koelvloeistof uit het ontluchtingsslangetje komt , zit of deze verstopt of te weinig vloeistof.
Begint de radiateur ventilator meteen te draaien of pas bij 95 graden ?
ja er zit genoeg vloeistof in ... en slangetje deed het daarvoor wel en heb echt zo goed als alles losgemaakt en proper gemaakt.
radiator begint pas bij 95 ongeveer ja
10 jaar
Als je het slangetje los maakt , en je zet er druk op , gebeurt er dan wel wat ?
Koelvloeistof in het tankje moet dan omhoog komen.
het slangetje was inderdaad verstopt heb het nu vrijgemaakt en water stroomt erdoor...
maar steeds nog niets en nu slaagt de ventilator ook niet aan terwijl hij dat gisteren wel deed.
heb de ventilator onder constante stroom gezet maar deze koelt blijkbaar niet ... en radiator heb ik uitgespoten dus deze zit niet dicht normaal
10 jaar
Bij deze temperaturen zal het lang duren voordat de fan aanslaat , maar gaat hij nu nog aan de kook dan ?
Je hebt de dop er toch wel op zitten als je hem laat draaien ?
ja maar toen ik hem net weer in elkaar had gezet sloeg hij aan op 95 graden en koelde even .... daarna bleef hij mooi op 90graden , maar volgende dag een keer goed laten draaien en de fan slaagt helemaal niets meer aan. Dan zet ik hem onder constante stroom en zelf dan koelt hij niets , lijkt of het water niet circuleert ?? en dan natuurlijk kookt het water over ja
10 jaar
Controleer de hele doorstroming in het koelsysteem.
10 jaar
Thermostaat wel goed om erin gezet ??
Pomp goed gecontroleerd ?
schoepenwiel kan ook op de as los zitten zie je niks van totdat je de poeli tegenhoudt en dan de schoepjes probeert te draaien
zoals jij het namelijk verteld zit er ergens gewoon een enorme luchtbel !
10 jaar
ja heb overal water doorgespoten om te zien of het wel doorvloeit ,
thermostaat kan niet echt verkeerd zitten volgens mij (en deze getest en gaat open) ...
schoepen zal ik eens controleren en waterpomp is paar duizend kilometers geleden ook vervangen geweest
net zoals alle temperatuursensoren en thermostaat
10 jaar
Ik zie dat je bijna alles hebt gecontroleerd behalve .... je kachel radiateur binnen in het dashboard
Deze kun je als volgt controleren en doorspoelen..
Maak de beide slangen van de kachel aan de motorzijde los.. Spuit nu met de tuinslang in de kachelslang.
Het water moet volop door de radiateur stromen.. Doe het zelfde ook vanaf de andere kant..
Blijf hiermee bezig tot het water schoon is...
als je zeker weet dat het allemaal goed is blijft alleen een luchtbel over
Doe de wagen eens ontluchten met de voorkant de lucht in op bokken zetten of zo
dan kachel binnen open zetten ( warm )
kvs dop eraf en vullen motor starten en in alle slangen knijpen van de radiator boven en onder
ook die van je kachel unit
radiator gewoon aansluiten met de stekker niet kortsluiten zodat de fan zelf aan moet springen als de motor warm is
10 jaar
Waterpomp! Niet perse de schoepen eraf, maar het schoepenwiel, kan ook los op de as zitten !! Goed controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar