Hey hey,
Vandaag (18-19-2010) wou ik van mijn werk naar huis rijden (5 a 6 km).
Echter toen ik een stukje had gereden begon de motor raar te doen.
Na het rijden van een constante snelheid van 80 km/uur en dan afremmen slaat de motor terug naar 2000 toeren en slaat vervolgens af.
Thuis even naar de auto gekeken en wat bleek de olie dop zat vol met gele smurrie (pijl stok niet). ik rij wel alleen maar kleine stukjes.
Wel vervang ik de olie regelmatig zo is afgelopen deze pas afgelopen maand vervangen (motor verbruik tevens 0.5L op 1000km).
bij deze wil ik dus vragen of iemand een idee heeft van wat het zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten Hermi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De motor klinkt nog wel zoals het hoort en zoals hij altijd klonk? Zoja dan naar een garage toe om hem uit te laten lezen.
Ja de motor klinkt nog zoals het hoort.
Kan alleen even de link niet liggen tussen mijn probleem en het laten uitlezen.
13 jaar
Ricky bedoelt waarschijnlijk omdat hij afslaat,
Kan een vies gasklephuis zijn, deze schoonmaken en in de basisstand laten zetten.
De sludge komt van veel korte stukken rijden, de motor komt dat niet goed op temperatuur.
Gr Stefan
13 jaar
Bedankt voor je antwoord stefan.
wel valt me nu trouwens in dat ik de verwarming vol open had staan op warm en de motor nog koud was.
kan dit ook een probleem geven?
13 jaar
Volgens mij bedoeld richard niet de gasklep maar een verstopte carterontluchting, een gasklep geeft in de regel geen conflict door sludge.
Indien de carterventilatie verstopt zit kan het smeersysteem ontregeld worden, en als je daar lang genoeg mee doorrijd kan er motorschade ontstaan.
gr John
Hey even een up date vanuit mijn de kant.
De auto rijdt nu stationair 3000 toeren en slaat onder het rijden dus af en toe af.
Wel heb ik geen sludge meer in de olie dop.
mijn vraag is dus nu wat kan hiervan het probleem zijn?
13 jaar
Daarom laten uitlezen.
denk even aan de hall-gever sensor.
die zit bij de verdeelkap in en of rond je onsteking.
klein blokje kost rond de 80-100 euro bij de vw dealer.
ik heb me laten vertellen dat je bij een bosch onsteking
deze hallgeversensor los kan vervangen en bij een merelli niet.
maar dat zou je even moeten na checken alvorens je daarmee aan de gang gaat.
inprincipe kan je deze zelf vervangen mits je handig genoeg bent en het juiste
gereedschap hebt vooral om je onstekingstiming af te stellen...
anders laten doen door monteur(± 45 minuten werk)
suc6
mvgr ed
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar