Vandaag reed ik met de auto en opeens begon het acculampje te branden in het instrumentenpaneel. Meteen het boekje erbij gepakt en bleek het de multiriem te zijn. Ongeveer 10 kilometer doorgereden tot thuiskomst, daarna motorkap opengemaakt om te kijken wat het was, zat het hele motorcompartiment aan de linkerzijde vol met olie. Ook aan de onderzijde liep de olie onder de auto uit.
Nu is mijn vraag hoe de multiriem eraf kan gaan, en of dit de olieschade heeft veroorzaakt. Dat de riem erafspringt is nog te bedenken, maar waar de olie vandaan is gekomen en of dit ermee te maken heeft is mij een raadsel??
Bij voorbaat dank!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Was de riem niet gebroken? Of hingen er al stukken aan die de distributiekeerring beschadigd hebben? Nooit meer doorrijden nadat je dynamolampje gaat branden. De riem drijft meestal ook de waterpomp aan, zodat er geen circulatie meer is en zodoende de motor oververhit kan raken.
Bedankt voor je snelle antwoord!
De riem was niet gebroken, ook niet afgeslepen dus helemaal intact! Ik heb hem er zo uit kunnen halen want lag er los in.
Dus het kan zijn dat de waterpomp/waterpompkeerring kapot/gebroken is en dit de verklarende factor is voor de olielekkage?
13 jaar
ik schreef distributiekeerring. Dat is de oliekeerring op de Krukas. De onderste as met de poulie waarop de snaar wordt aangedreven.
Ok bedankt, ik zal morgen even kijken van de onderkant en zal iets laten weten!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar