Volkswagen Golf IV: Volkswagen IV V5 2.3 (170 pk versie) Op lpg? Aan te raden?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 V5

Hallo,

Ik heb een Volkswagen IV V5 2.3

Ik wil graag mijn auto ombouwen naar LPG G3.
Is dit aan te raden?
Mijn auto heeft 100.000 gelopen.

Wat zijn de problemen die er eventueel kunnen komen?

Is er vermogensverlies?

Welk merk systeem is eventueel af te raden.

Hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten

BramV5

Geplaatst door BramV5 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

cor van jaarsveld (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je veel kilometers rijdt??? kan LPG op de duur voordeel opleveren. Hou rekening met de volgende factoren:

Het verbruik op gas zal altijd hoger zijn dan op benzine, gemiddeld wel 15 % denk ik...
Ondanks de gasinbouw zal er toch nog benzine gebruikt worden. bv om te starten starten.. Vuistregel 5000 km/per jaar.
De aanschafprijs van de gasinstallatie moet ook terugverdiend worden. (in dit geval in de nu nog resterende kilometers.
De gasinstallatie heeft ook onderhoud nodig en er kunnen ook onderdelen in stuk gaan.
Vraag eens na hoeveel een onderhoudsbeurt meer kost als er gas is gemonteerd.
Er zal een ander bedrag aan motorrijtuigenbelasting worden betaald.
Waarschijnlijk valt de auto door de gasinbouw ook in een hogere gewichts klasse
Als je veel kilometers in het buitenland moet rijden? moet je ook daar de prijs van gas en/of benzine in je berekening meenemen
De tank neemt behoorlijk wat volume weg in de koffer, of de onderbouw-tank heeft meestal een veel kleinere inhoud. daarnaast is het niet verstandig de tank helemaal leeg te rijden. en de tank (kan) en mag maar voor 80% gevuld worden. Ook zul je de benzinetank behoorlijk gevuld moeten houden.
De garantie welke nu nog geldt op deze auto (motor) zal voor een groot deel gaan vervallen.
Het risico wat dit meebrengt moet je ook mee laten tellen in de vergelijkende begroting.
Een lastig in te schatten factor is het verschil in restwaarde als uiteindelijk de auto verkocht gaat worden.Maar dat er verschil is staat vast.

Het lijkt mij verstandig om dezelfde berekening te maken voor een nieuwe auto. , Je kunt dan ook berekenen (inschatten) of een diesel aantrekkelijker zal zijn.

En dan nog dit . pak een nieuwe portemonee, stop daar het geld in wat je nu moet investeren, en stop er elke maand het verscil aan belasting bij. Als je gaat tanken bereken je hoeveel het aan gas gekost zou hebben. het verschil betaal je uit je nieuwe portemonnee, Ik wed dat de portemonnee nooit leeg raakt als je eerlijk omgaat met alle gegevens. Het nadeel van de extra levensduur van de huidige auto tov gas meegenomen.

audia4 (0) PRO, 11 jaar geleden

is de investering in mijn ogen niet waard. Zeker omdat deze blokken met hogere km standen wat een en ander aan onderdelen weten te verslinden. (nokkenassen, nokkenas stellers en niet te vergeten distributiekettingen)

Gewoon op benzine doorrijden.....

primera p11 (0), 11 jaar geleden

Een auto van 11 jaar oud op lpg zetten is niet meer lonend.
Beter doorrijden op benzine.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.