Volkswagen polo: Volkswagen Polo 9N 2004 (LPG G3) start heel moeizaam op benzine

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.4

Hallo,

Ik ben hier nieuw en heb een probleem met mijn Volkswagen Polo N9 2004 (LPG G3). Deze start de laatste tijd heel moeizaam. Zal het proberen te omschrijven; als ik het de auto start dan pak die hem heel moeizaam aan (net of die te laag in het toerental zit of een onvolledige verbranding op 3 poten heeft) en wij moeten dan gedoseerd gas geven (spelen met gaspedaal) om hem dan aan de praat te krijgen. Uiteindelijk bij een paar keer proberen start de auto wel. Op vallend is dat die dan ook behoorlijk rookt bij deze handeling. Loopt de auto eenmaal, dan is er niks meer aan de hand en kun je normaal wegrijden. Het is alleen het starten van de auto op benzine en LPG, maar eerst deed die het alleen op LPG en starten die wel normaal op benzine.

Deze problemen hadden we voorheen een enkele keer (mijn vrouw voornamelijk), maar op een dag belde mijn vrouw mij dat de auto niks meer deed. Leek op een lege accu, dus het advies gegeven om met startkabels te proberen. Mijn vrouw heeft toen samen met ene collega de auto proberen te starten met van die goedkope startkabels, maar die werden heel warm en begonnen te roken, dus verzocht deze direct er weer af te halen. Ik ben toen met een accu-booster die kant op gereden en kon met de accu-booster de auto direct starten. Naar huis gereden en in de veronderstelling dat als de accu niet defect is die dan opgeladen moest zijn, maar thuis auto uitgezet en meteen weer gestart, maar deed niks. Uiteindelijk geconstateerd (bij de garage) dat de accu defect was. Deze vervangen waarna de auto het weer normaal deed. Het enigste was dat het lampje van de autogassen ging branden, maar dit hebben we ook wel eens vaker als wij veel gas moeten geven om de auto aan de praat te houden (dat doe je automatisch als de accu leeg is).

Vanaf het vervangen van de accu zijn de problemen met starten alleen maar erger geworden. Eerst een op starten de auto alleen slecht als je deze in korte tijd (dus warm) nog een keer wilde starten, maar al snel deed die bij bijna elke keer als je de auto start moeilijk.

Nogmaals als die eenmaal gestart is en loopt is er niks aan de hand. Wel lijkt het als je rijdt dat die soms heel ligt stottert/inhoud, maar is nauwelijks te merken.

In juni 2012 heeft de auto nog een onderhoudsbeurt gehad en is de distributieriem vervangen. Tevens heb ik de auto voor het stotteren naar de autogasspecialist gebracht en is toen de LPG filter vervangen. Voor een stotteren van de auto is er in in juli 2013 bobine vervangen (was defect) en meteen uit voorzorg alle bougies vervangen.

Mijn vraag aan jullie is wat kan er precies aan de hand zijn en wat kan ik het beste doen? Kan er weer wat met de overige bobines aan de hand zijn?
Mijn vrouw had de airco wel op LO staan, vind een auto dat ook niet leuk bij het starten of mag dat geen probleem zijn?

De bougies en 1 bobine zijn bij +- 103.000 KM vervangen

Merk: Volkswagen
Type: Polo 1.4 (55 KW - 75 PK)
Bouwjaar: 2004
Kilometerstand: 110.000 KM

ps: mijn vaste garage is nog een week met vakantie, dus kan daar ook niet zo effe heen om de auto te laten uitlezen.

Alvast bedankt voor jullie hulp/advies!

Vjenne

Geplaatst door Vjenne (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (965) PRO, 9 jaar geleden

Zou een temperatuursensor kunnen zijn , die de ecu van verkeerde info voorziet , maar ik zou hem toch eerst uit laten lezen en de sensoren op hun waarde laten controleren , dus uitlezen met daarvoor geschikte apparatuur.
Dealer.

Vjenne (0), 9 jaar geleden

Ja, daar zat ik na wat onderzoek op internet ook aan te denken..... Maar kan volgens mij ook net zo goed wat anders zijn.....

Vanmorgen wilde die weer pas na 4 a 5 keer starten. Bij het starten pruttelt die dan wat en stopt er dan mee lijkt net of die te veel benzine krijgt of het mengsel benzine/zuurstof/lucht niet goed is. Uiteindelijk na een paar keer het contact om gedaan te hebben start de motor wel. Uiteindeklik heb je meer kans op benzine dan op gas dat die aanslaat, dus schakel uit voorzorg het LPG-systeem uit als ik de auto parkeer.

Wat ik wel vreemd vind is, als ik dan thuis ben en de auto uitzet en weer aanzet pakt die hem meteen weer aan. Zo wel op gas al op benzine. Starten lopen zeg maar. Voor deze problemen had mij vrouw het ook een enkele keer wel eens dat die niet wilde starten, maar dat was dan juist bij een warme start, dus als je een stuk gereden hebt en een 15 a 30 min later de auto weer wil starten.

Blijf het ene raar probleem vinden. Mijn garage is met bouwvak en kan er vanaf volgende week maandag weer terecht.....

Vjenne (0), 9 jaar geleden

**!OPGELOST!**

Na veel zoeken en resetten van de Uitlaatgas temperatuur sensor is deze dan vorige week vervangen en hebben tot op heden geen problemen meer gehad. Is dus opgelost!

Iedereen bedankt voor de hulp/advies.

Hans4040 (190) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.
Nog even ter informatie: een G3 installatie start altijd op benzine en schakeld daarna over op LPG.

zx9r (0), 9 jaar geleden

mag ik vragen waar deze zit? heb excact hetzelfde probleem met een cordoba vario, met een polo blok er in

Vjenne (0), 8 jaar geleden

[quote=zx9r]mag ik vragen waar deze zit? heb excact hetzelfde probleem met een cordoba vario, met een polo blok er in[/quote]
Geen idee, dat werk besteed ik uit aan een garage. Ik heb daar geen verstand van en begin daar dan ook maar niet aan....

Vjenne (0), 5 jaar geleden

**!OPGELOST!**

Na veel zoeken en resetten van de Uitlaatgas temperatuur sensor is deze dan vorige week vervangen en hebben tot op heden geen problemen meer gehad. Is dus opgelost!

Iedereen bedankt voor de hulp/advies.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.