Ik heb een auto met het volgende probleem in de werkplaats,
Starten als de auto koud is gaat alleen als je gas bij geeft, daarna loopt ie direct zeer onregelmatig.
als hij warm is loopt ie wel wat beter , maar je merkt dat ie inhoudt / overslaat tijdens het rijden.
Foutcodes gaven aan misfire cilinder 1 en 3, alle Bougieskabels vervangen, en bougies vervangen voor die ngk platina's
loopt nog het zelfde en heeft nog steeds de foutcodes van misfires op zo'n beetje alle cilinders,
Zou het de Bobine kunnen zijn?
wie heeft meer meegemaakt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou heel goed kunnen dat de bobine defect is,heb je ook al de stekker van de luchtmassameter losgetrokken?
Kijken wat ie dan doet.
Ricky,
Als je Luchtmassa meter los trekt, merk ik geen verschil, 4gas meting geeft een lamda van 1.2 dus arm.
Bobine hebben we al vervangen dit is het ook niet. Brandstoffilter al vervangen en brandstofreiniger al toegevoegd.
stationair hoor je de motor pruttelen alsof er een vonk overslaat, maar de lambda zou dan een rijker mengsel moeten geven.
het lijkt er trouwens op dat waarneer ik de foutcodes reset hij daarna rotter loopt.
zouden het de verstuivers kunnen wezen? komt dit vaak voor.
zuigt ie niet ergens een zooitje valse lucht??
heb al met remmenreiniger aan het spuiten geweest maar kon nergens een toerental verschil waarnemen.
Als je trouwens , vanaf stationair volgas geeft, dan heeft ie 4 seconden bedenk tijd nodig.
Heb geen ervaring met de Beetle, maar kun je met je uitlees apparatuur de temp.sensor meten? Misschien geeft die een verkeerde waarde. Kan ook brandstofpomp zijn die te weinig druk geeft. Kun je eens gaan meten.Of uitlaat verstopt? Dit omdat het zolang duurt voor hij op gasgeven reageert.
hoi,
zoek maar even op de site naar mijn probleem met een beetle, klinkt hetzelfde, was een luchtmassameter die dwarslag.
groeten michiel
Deze Michiel? http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
(Alleeen een te rijk mengsel !)
Zou ook nog een defect gasklephuis kunnen zijn,die compleet verkeerde waardes doorgeeft.
Ricky,
Ik zou eerst de brandstofdruk eens meten?
Oiram
Ik moet nog brandstofdruk meten, maar mijn ervaring met kapotte brandstofpompen is dat dat alleen merkbaar is bij vollast, niet bij stationair,
Maar Michiel ? wat was nu uiteindelijk de echte oplossing van jouw storing met de vuile egr klep en vuile verstuivers en vuile tank?
Heb intussen brandstofdruk gemeten, 3.8 tot 4.2 bar, lijkt me niets mis mee.
hoi allemaal,
heb nog even gezocht maar kan de oplossing niet vinden op problemcar, meende toch echt dat ik daar nog even op doorgegaan was nadat de klant weer terug was gekomen. Maar voor de goede orde hier nog even een opsomming vna de oplossing.
nadat wij dachten dat het klaar was met de gegeven oplossingen, brandstof en slangetje en dergelijke, belde de klant na een tijdje op lampje motormanagement begon te branden, uitzoeken leidde uiteindelijk tot vervangen lmm, waardes waren wel voldoende, maar op een of andere manier werd er een korrektiefactor van het mengsel door beinvloedt, tot dat die buiten bereik kwamen en motor storing aangaf.
of dit nu een nieuwe storing was of een vervolg van het voorgaande? in ieder geval ben ik nu op mijn hoede met vervangen van bougies door een ander merk, en het blind vertrouwen op brandstof.
groeten michiel
hoi,
het idee trouwens dat ie rotter loopt als je foutcodes wist? wordt bij vw als je fouten reset ook inleerwaarden gereset?
mischien kan je meetwaardeblokken van bepaalde sensoren naast elkaar zetten en zie je daaruit opvallende dingen?
groeten michiel.
De oplossing: Nou eindelijk de oplossing gevonden, de EGR klep !!!!!!!!, Misfire op alle cilinders code P0300 is volgens http://www.p0300.com bijna altijd een EGRklep, Maar omdat je bij deze beetle er totaal niet bij kon komen heb ik via de aanvoerbuis van die Stofzuigermotor die er op zit. een zootje gastreatment van Forte boven op de EGR gegooid en dat 15 minuten laten intrekken, Auto liep direct al een stuk beter en na een rondje rijden waren alle misfires en inhouden van de motor over. Moet nu nog een manier vinden om op deze manier de egr echt goed schoon te maken want dat ding eraf halen is een ramp.
probeer het middel abcon maar eens.... altijd resultaat
http://www.abconprodukten.nl/N_frame.htm...
paul,
mooi dat het gevonden is! ik zou net zoals paul zegt eerst voor reinigen via verneveling proberen plus een additief in de tank.
groeten michiel
Additief in de tank hebben in geval van EGR absoluut geen resultaat, dat had ik namelijk al geprobeert, maar ook zou ik niet weten op welke manier dit dan in contact moet komen met de EGR klep. Alleen het direct en rechtstreeks reinigen van alleen de klep heeft effect. de rest is verspilde energie. Zelfs bij verneveling in de inlaat komt het niet langs de Klep.
schoonmaken met kachelruitjesreiniger van HG, prima spul, de kool en roetbende vliegt er af.
een additief in de tank om voor zover mogelijk nieuwe problemen te voorkomen bedoelde ik te zeggen.
groeten michiel
die van mij geeft misfire op cil 1 aan en dat het mengsel niet goed is
zou dit voor mij ook de oplossing zijn????????
16 jaar
[quote=hurrie]die van mij geeft misfire op cil 1 aan en dat het mengsel niet goed is
zou dit voor mij ook de oplossing zijn????????[/quote]
ffe nieuw topic starten, met een exacte uitleg van je klacht, storingscode's, bouwjaar, auto, motorcode enz.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen New Beetle of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar