close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Polo: voorwiel lager verrot

Bouwjaar: 1997

ik moet rechts voor het wiellager vervangen is dat te doen zonder pers of ander specials gereedschap??
en kan iemand mij vertellen het aan haalmoment voor de moer vast zetten??

Geplaatst door

Luckyluke (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

lager zit geperst

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

ja was ik al bang voor heb zelf geen pers dus gaan we maar op zoek of ze er hier een hebben

Luckyluke 0
badge

16 jaar

ik heb vroeger met een grote bankschroef en een bus de lager er in en uit geperst
wees vinding rijk en je vindt een oplossing
anders misschien en grote krik onder een flinke vrachtwagen

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Voorpoot eruit en lager eruit meppen. Bij het monteren een nette bus maken zodat je bij erin slaan niet de slagkracht via de kogels overbrengt maar op de buitenring.

Succes!

tedkroon 0

16 jaar

ja bedankt voor de tips jongens ga ik zeker proberen hier is het echt een probleem en moet je nog Improviseren
(maar is wel een uitdaging)

Luckyluke 0
badge

16 jaar

Ik zie hier allerlei tips van de profs, maar niet een is bruikbaar. Een lager van een auto in dit geval heeft een hele dunne buitenring; te dun om er even op te gaan meppen. Zonder speciale pasgemaakte persflens en pers niet aan beginnen. Het lager schrankt ook nog eens snel en is dan ook gelijk beschadigd. Het nieuwe lager is dan binnen de korste keren net zo ver heen als de oude. heb al vaker mee mogen maken dat een beunhaasje aan wiellagers na een aantal weken in de dure reparatiekosten liep.

Wil je het goedkoop doen, zelf het fussee uitbouwen, even naar de garage op de hoek, en het lagertje in laten persen, voor die jongens een koud kunstje wat jouw niet zo heel veel kost.

audia4 0
badge

16 jaar

Ik maak op mijn draaibank de nodige hulpstukken en dan gaat het met beleid en een zware hamer altijd perfect! Natuurlijk moet je wel weten hoe je een kogellager moet monteren. Vlakken goed opwerken en invetten bij montage.

tedkroon 0

16 jaar

Helemaal met Harry eens.....

ricky 10
badge

16 jaar

ook helemaal met idee Harry eens, met een stalen hamer en neem aan een draaistuk van staal Brrrr, je kan er lang en breed over praten maar hoort niet.

gpekaar 0

16 jaar

is al opgelost jongens fussee uitgebouwd wel even aan het zoeken geweest voor een garage die een pers had maar toen was het met 10 min. geregeld kosten 2 biertjes. gelijk een garage gevonden waar ik terecht kan als het een keer regent
(werk normaal bij de klanten thuis) auto rij al weer

Luckyluke 0
badge

16 jaar

ik ben het ook met Harry eens, hier is ook al een topic over geweest..... beste is laten doen met goed gereedschap!

Henkk 0

16 jaar

[quote=tedkroon]Ik maak op mijn draaibank de nodige hulpstukken en dan gaat het met beleid en een zware hamer altijd perfect! Natuurlijk moet je wel weten hoe je een kogellager moet monteren. Vlakken goed opwerken en invetten bij montage.[/quote]
Tja, en welke particulier heeft er een draaibank in zijn schuurtje staan?? Gemiddeld garagebedrijf vind je zo'n ding ook niet hoor......

audia4 0
badge

16 jaar

voor het er terug inslaan, gebruik ik meestal de oude loopring, deze past altijd perfect, welk merk/type je ook hebt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.