goedendag, ik heb een vraagje
elke keer als ik een beetje hard gereden heb dan scheurt me slangetje die naar de olie koeler loopt
ik heb dit nou al 3 keer vervangen en word er zo langzamerhand een beetje gek van want elke keer moet dat front ervan af om bij dat slangetje te komen.
wie weet waar dit aan kan liggen?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor- en Bak-steunen nog goed?
Worden jou koelvloeistofslangen soms hard van de druk ?
En draai je de slangklemmen niet 'te vast' aan ?
15 jaar
motor en baksteunen kunnen geen oorzaak zijn omdat deze slangen niet bewegen als de motor beweegt
de slangen worden niet hard
alvast bedankt
15 jaar
scheurt hij op de bevestiging of ergens in het midden.
zit er geen olie in de koelvloeistof??
lekt er geen olie op de slang??
koelslangen kunnen ECHT NIET tegen olie namelijk
Willem
Oliekoeler verstopt? (slechte flow)
15 jaar
standaard slangenklem van de bouwmarkt gebruikt????
Slangenklemmen te hard vast gedraait of bouwmarkt troep gebruikt kan ook nog..
Sommige draaien ze met de ratel vast,en dat moet je juist niet doen.
15 jaar
Werkt jou nalooppomp nog wel (als de fans draaien bij het nakoelen > als de motor uigezet is)
(nalooppomp zit rechtsachter de cilinderkop als je voor de auto staat) > NR 25 op Tek
want een VR6 is nogal een heethoofd! en als je een stukje hebt gereden en hij gaat nakoelen, moet het pompje wel ff meedraaien
de nalooppomp is puur om het overtolige hitte wat in het blok zit te verspreiden... gevolg als deze niet meer werkt > lekke koppaking
een VR6 is kritisch kwa koelsysteem
hoe dan ook, slangeklemen moet je niet gebruiken op plastic delen! > reden: omdat kunstof veel uitzet, en die slangeklem dus niet echt veel
vandaar dat er orgineel ook veerklemmen-tjes op zitten (deze veren mee met het uitzetten)
waar knapt ie steeds? bij NR 2 of 3? (zie tek, beetje moeilijk te zien)
[img]http://www.vagcat.com/p/B121/121600.png[/img]
15 jaar
Arie
Heb eigenlijk nooit problemen met de VR6 gehad..met dat warme weer gaat de koelvloeistof tot net voor de 100 graden,en de olie word zonder problemen 106 graden..toch werkt bij mij de extra naloop pomp niet,de pomp zit niet vast,12 V erop en hij draait maar met aangesloten stekker werkt deze niet!sensor is vernieuwt,die met die 4 draden..( naast de kvs temp sensor ) geen kabelbreuk of iets dergelijks te zien..weet alleen niet bij hoeveel graden deze pomp mee gaat lopen of hoe deze geschakeld word ??..het schijnt te zijn als de motor warm word,warmer dan normaal,even zijn werk doet,dus niet gewoon op bedrijfstemp van 90 graden,want dan werkt deze niet,maar wanneer dan wel is mij een raadsel..
Wat mij afgelopen week wel opviel,tijdens het monteren van nieuwe bougies,dat de voorste 3 ( 2 - 4 - 6 ) meer aanslag erop hadden,en het leek ook dat deze 3 een iets andere kleur hadden,dan die bij nr 1 - 3 - 5
Loopt verder uitstekend,echt geweldig in een Mk2
Jordyy zal de wagen wel al verkocht hebben ??
15 jaar
Stefan,
Zodra ik mijn VR6 op contact zet draait hij al! (heb een begin 96er)
Die nalooppomp wordt vaak onderschat! hij is echt nodig! (bij een VR6 of VR5 motor)
hij draait namelijk ook [b]continue[/b] mee, dus gewoon extra doorstroming
stel: je hebt ff een flink stukje wezen blazen met de VR en je komt ergens te staan
en je zet de wagen uit, zit er nog zo veel hitte in die kop dat deze door dat ene hulpwaterpompje in combinatie de fan's verwijdert kan worden, de eerste VR6en
(passat geloof ik, of de corrado) hadden geen nalooppompje, totdat de eerste zich melden dat de cilinderkop ging scheuren en of lekken...
als de fans nalopen zonder dat hulpwaterpompje, heeft het weinig effect bij een VR6
zodra een VR6 met de koeling naloopt (zonder dat ie op contact staat) draait dus ook dat bewuste nalooppompje mee...
Heb je dat relais onder je expansievatje wel eens bekeken?
deze stuurt namelijk je extra waterpomp aan (via de sensor in het thermostaathuis)
dit relais is een soort van regelapparaat...
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=gx1...][img]http://img41.imageshack.us/img41/8343/78...[/img][/url]
[img]http://upload6.postimage.org/320093/Ther...[/img]
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=gx2...][img]http://www.postimage.org/gx20q5rA.jpg[/img][/url]
[b]10[/b] = [b]701 919 369 D temperatuurvoeler met schakel.
voor koelvloeistof-
temperatuurmeter
en/of
extra waterpomp = 25,95.-[/b]
[b]9[/b] = 025 906 041 A
temperatuursensor
NTC-
motorstoring = ??? volgens mij rond de 20.-
[b]8 [/b]= 357 919 369 E thermoschakelaar
voor uitschakeling van de
airconditioning
en/of
elektro-ventilator
of hier zit een blinde stop > geen airco = 10,90.-
N 903 168 02 - O-ring 0,76.-
Extra Info:
Zie schema aansturing Fan (hier zie je ook de schakeling van het grote relais)
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1...][img]http://www.postimage.org/Pq1Rupvr.jpg[/img][/url]
Testen Fan inschakeling via gele sensor [b]bruin[/b] en [b]bruin/rood[/b] (op de gele stekker)
[url=http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1...][img]http://www.postimage.org/Pq1Ibrsi.jpg[/img][/url]
15 jaar
Arie,
Zie Mail...
15 jaar
Mijn Excuses!
De auto is al lange tijd geleden Vast gelopen
Denk dat de oliepomp niet zo goed mee werkte
beankt voor alle reacties!
MVG Jordyy
15 jaar
Dat is minder, maar alleen vreemd dat hij ineens vast gelopen is..
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar