close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: vw caddy 1 pick up

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1,6

Hallo ik en de auto hebben een probleem,

1 of andere handige pool, heeft mijn kering bij mijn nokkenas vervangen, die man heeft mijn
distributieriem er af gehad, na het vervangen van de riem heeft hij alles weer aangesloten gestart goed stationeer lopen maar
nu komt het met het gas geven valt de motor weg. een vriend van mij vertelde dat de riem niet goed is afgesteld, wie o wie kan
mij er bij helpen hoe ik de distributieriem en de nokkenas en krukas enzovoor goed kan afstellen.
zodat mij bak weer de weg op kan.

Geplaatst door

friso vw pick up (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Friso Zoiets moet je ook zelf doen .... Dan kan je een ander de schuld niet geven. Let op ik schrijf het een keer !!! Op de versnellingsbak zit een plastic dop. Ook die met 6 kant moet er uit . Je ziet nu het vliegwiel en daar staat een kerf in die gelijk moet komen met het midden van dat gat (merkstreep ) Kleppendeksel er af en in de nokkenas zit aan het eind een 5 mm brede gleuf en die zit uit het midden. Draai de motor zo dat deze boven de kop uit komt zodat je er een stuk staal of steeksleutel in kan leggen . De injectiepompaandrijfpouley heeft gaten maar een van 15 mm .Daar doe je een stuk rond in en ook door het pasgat daar achter. Nokkenas heeft een zeskant om de bout op de aandrijfpouley los te kunnen nemen ( niet die groef er voor gebruiken!!!) Pouley zit conisch En even een tik tegen de kap maar even beschermen met een blokje hout. De bout en pouley moeten ALLEEN maar LOS niet er af. Controleer of merkteken vliegwiel ,Pen in de 2 gaten en nokkenas geblokkeerd met strip staal ........ Nu die nokkenas bout weer vast en de blokkkeringen !!! weg en dicht bouwen . Starten en lopen. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

@ Punt : Dit is een benzine motor.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Ik heb net een nieuwe bril gekocht.! Friso bij een benzinemotor zitten de wielen met spieen dus kan alleen de riem verkeerd zitten/staan . Haal de bovekap los en draai de krukas zo dat het teken op de krukas pouley bij het OT merkteken staat op de afdekkap van de riem. Nu moet de pouley boven ook op zijn merkteken staan. EEN keer per TWEE omwentelingen komt dat zo uit . Zo niet riem omleggen. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Of nog beter, laat even iemand doen die weet wat hij doet, anders veroorzaak je dalijk nog meer schade als je pech hebt..

stefan84 0

14 jaar

[quote=Punt]Ik heb net een nieuwe bril gekocht.! Friso bij een benzinemotor zitten de wielen met spieen dus kan alleen de riem verkeerd zitten/staan . Haal de bovekap los en draai de krukas zo dat het teken op de krukas pouley bij het OT merkteken staat op de afdekkap van de riem. Nu moet de pouley boven ook op zijn merkteken staan. EEN keer per TWEE omwentelingen komt dat zo uit . Zo niet riem omleggen. Succes.[/quote]
met jou verhaal ben ik bekend, ik heb op mijn versnellingsbak(automaat) een markering staan en op me vliegwiel die zet ik eerst goed,
vervolgens haal ik de kap van me distributieriem er af daar staat op de binnenkap O.T Vervolgens haal ik de riem van spanning en van de pouley af. draai het wieletje rond todat de O.T gelijk staan. zet alles weer goed vervolgens wil me motor starten doet niks. grrrrr. nu ben ik bang omdat de eerste keer dat hij er mee bezig was wel starte en mooie stationeer liep dat mijn kleppen beschadigt zijn. maar iedergeval hij doet nu niks
hij vonkt nog wel.

groet friso

kleppen van een 1.6 uit dat bouwjaar beschadig je niet, al gooi je de riem er geheel vanaf.

gewoon de basisafstelling even geheel doen, kan ook dat ie de ontsteking verdraaid heeft.

ding stel je niet af op o.t. dat is voor de ontsteking. punt zie je met de ontstekingslamp.

er zit een kerf of er staat een 0 (nul dus) op het vliegwiel, die zet je in lijn met de pijl in het versnellingbakhuis.
In de krukaspoeli zit een kerf, die komt in lijn met de kerf of centerpunt in het tandwiel van de hulpas. verdeler wijst dan naar het contact van bougie nummer 1 (checken!!) Meestal zit er ook een merkteken in het stroomverdelerhuis.

Dan de nokkenas, er zit een kerf aan de achterzijde (dus cilinderkopzijde) van de pulley. die komt gelijk met de bovenkant van de achterzijde van de distributiekap. (aan de zijde boven de waterpomp)
Extra check, de kleppen van cilinder 1 zijn beide dicht; nokken wijzen beide in een hoek naar boven. Nummer 4 staat exact contra, op tuimelen.

audia4 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.