close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Caddy: Oplossing mbt ingeslagen pompverstuivergaten 2.0 SDI

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 SDI BST

Heren,

Wij komen zovaak tegen dat Caddy's ingeslagen pompverstuivergaten hebben. Dit komt door de kanteling van de verstuivers.

Nou monteren wij als dealer vaak een nieuwe cilinderkop, deze kan je alleen compleet bestellen met verstuivers, nokkenassen etc erin. Kosten: 3500 euro, was nu goedkoper geloof een kleine 300 euro.

IS hier ook een andere oplossing voor?! Vind de reparatie namelijk zeer prijzig. DIt moet toch anders kunnen>??

Graag jullie mening / oplossingen.

Geplaatst door

audimechanic (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bel eens met dit bedrijf wellicht hebben zij een oplossing > http://www.carrec.net/carrec.php?pageID=...

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Harry

Wat de afbeeldingen laten zien, stalen bussen is alweer achterhaald.
Schijnt dat die stalen bussen loskomen en zo ook weer motorschade veroorzaakt.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

O.K. ik leer nog elke dag wat bij.

Gr. Harry

berendonck 0
badge

14 jaar

Geeft niet Harry, de bedoeling was goed.....
Mijn stukje schrijven was even ter aanvulling.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Stalen bussen komen los?! Beetje vreemd, de bus zit namelijk in de cilinderkop geklemd, en de verstuiver houdt hem op de plaats. Opzich een mooie oplossing voor de sdi motoren, om ze redelijk goedkoop weer op weg te helpen. De bussen kunnen nooit eruit komen en ergens tussenkomen aangezien je verstuiiverbout de verstuiver vasthoud.

Of zie ik dat verkeerd?!

audimechanic 0
badge

14 jaar

audimechinic

Je ziet inderdaad iets technische over het hoofd.
De werking, het uitzetten tussen / van beide matrialen daar gaat het mis.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

dit euvel heb ik ook gehad ik ben dus maar gegaan voor de nieuwe kop ook om de uitzettingscoefficientie van staal en aluminium dat lijkt mij nooit goed te gaan

euvel gebeurde rond de 150.000km heb nu alweer 220.000km er opostaan en rijd nog steeds als een zonnentje hij gebruikt in het begin toen de nieuwe kop er op zat wel veel olie ongeveer 1ltr/1000km maar dit werdt gelijkdelijk minder en nu is het terug naar normaal

Nksn 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.